Friday

Har precis lagt Rachel i soffan för ett nap. Alla gosedjur och alla dockor skulle hon ha med sig. Eftersom hon har fler än bara några stycken så det tog sin tid, men nu ligger hon och sover iallafall. Själv sitter jag i köket och äter mango bland alla blöta UNO-kort som hade ramlat ner i hundens vattenskål. Med tanke på hur mosiga dom var lär dom ha simmat runt ett bra tag. Lilla hunden måste varit hungrig.
-
Ikväll ska jag till Linda och spela laser tag med två av hennes tyska vänner. Ska bli kul att få se nya ansikten igen. Tycker det är lite synd att livet här blev till vardag så himla fort. Visst att det känns bra att veta vad man sysslar med, men jag hade hoppats på att nykänslan skulle hållt i sig lite längre. Hur som haver så ska det bli jäkligt roligt att spela igen. Hoppas mina talanger sitter kvar, så jag får följa med en utklassad Linda hem efteråt och inte en segrande. Jag menar, det är ju aldrig kul att förlora.
-
På au pair-mötet igår var det inte bara vaser man fick måla, utan man kunde välja på allt från spargrisar till muggar. Själv gav jag mig an en liten skål. Jag och måla är en fruktansvärt dålig kombination. Känner min jämlik med mitt femåriga värdbarn på den fronten. Inte för att hon målar dåligt, utan för att jag inte har utvecklat mina kunskaper på den fronten sedan jag var i hennes ålder. Så med inga som helst förhoppningar tog jag med mig ett par mallar som jag fyllde i. Helt plötsligt var skålen väldigt rosa, vilket inte riktigt var tanken. Men nu har jag iallafall något att lägga mitt godis i.
-
image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0