April 29

Vaknade upp imorse och trodde att jag hade all tid i världen. Som jag alltid verkar tro numera. Plockar fram mobilen och upptäcker att klockan är en timma mer än väntat. Lagom till att jag borde åka mot tåget till Boston sitter jag och klappar på katten i pjamas. Så på med kläderna samtidigt som jag fixar sminket i högsta hugg och iväg till tåget med en jäkla fart. Hann jag? Erkänn ni tror jag ska säga nej? Jag hann! OCH jag hann betala för parkeringen lagom till att tåget rullade in.
-
Väl inne i stan träffade jag Nicole på stationen som precis kommit tillbaka från New York. Vi satte oss och åt frukost i Boston Common och hon berättade ikapp om allt jag missat under helgen. Hade varit gött om jag kunnat säga att jag sparade pengar på att stanna hemma, men nu gjorde jag ju inte det tack vare min lilla shoppingrunda igår. Efter ett tag kom Linda och slog sig ner också innan hon och jag åkte vidare mot Harvard Square i Camebridge.
-
På vägen dit fick jag åka buss för första gången här i Boston. Om man bortser från bussen till NYC. Tunnelbanan var avstängd, så istället gick det ersättningsbussar mellan hållplatserna. Framme i Camebridge gick vi in på Starbucks för att spendera ytterligare några dollar på kaffe innan vi gick in på Harvard Universitys campus. Linda gav mig en guidad tur med allt hon kom ihåg, vilket mer eller mindre var vilken av byggnaderna som var kyrkan, haha. Jag tycker fortfarande det är jättekonstigt att vem som helst kan gå in och sätta sig på skolornas bänkar, gräsmattor, matsalar osv. I Sverige reagerade man direkt på om någon inte hörde hemma på skolan. Iallafall där jag gick. Men här är det iprincip bara utomstående människor som går runt och kollar. Inte för att jag inte tackar och bockar, det är väldigt kul att få se.
-
När vi var klara där inne tog vi en runda runt om Camebridge för att titta i lite affärer. Jag lyckades hålla fingrarna i styr denna gången. Petade lite på en Harvardtröja, men jag får faktiskt ha gått där innan jag köper en. Ska ju med största sannorlikhet ta en engelskakurs där i höst. Dör fortfarande när jag tänker på det, eftersom alla säger att man blir överöst med läxor. Perfekt för en pluggmänniska som jag själv. Kommer utsätta mig för inget liv på tre månader. Ser inte glädjen i det hela.
-
Linda drog med mig in i en sportaffär där hon fick köpt sig ett par spinningbyxor och sedan gick vi tillbaka in på Harvard för att äta pannkakor som hon gjort och tagit med sig. Hennes smakade bra mycket bättre än vad mina brukar göra. Dags att börja öva. Sedan var det dags att börja dra sig tillbaka mot Boston, där vi satte oss på Dunkin' Donuts innan vi delade på oss och åkte hemåt. Kändes himla bra att komma hem till en bil utan böterlapp på rutan.
-
image description
På trappan inne på Harvards campus
-
image description
-
image description
En liten del av campuset


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0