Wednesday Thursday Friday

Jag förstår verkligen inte hur det redan kan vara augusti månad. Tiden ränner iväg och snart är sommaren slut. Nu pratas det i och för sig om att sommaren håller i sig ända till september här borta, men ändå. Hoppas det stämmer. Vill inte ha höst, och ännu mindre vinter.
 
Onsdagen denna veckan var fan världens bästa jobbdag. Chop, chop iväg med ungarna på morgonen. Sedan solade jag i poolen medans jag väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar, och kollade slut på sista Gossip Girl-avsnittet när jag vek tvätten. Dock kommer det tillbaka i höst, så då blir väl inte hösten så dålig ändå. Sedan åkte jag och plockade upp ungarna vid bussen och körde till deras play date, där dem även blev serverade middag. Åkte och plockade upp hundarna från dagiset och sedan var jag off. Inte mycket att klaga på. Avslutade dagen med att dra ut mina ben på en 50 minuters lång löprunda.
 
I torsdags blev det en skamsen morgon efter en halvtimmas lång försovning. INTE OKEJ. Minns inte när det hände sist. Så, med 30 minuter kvar innan bussen gick lyckades jag och mina ungar käka frukost, packa väskorna, fixa lunch, spraya med solkräm och köra bort till bussen. Vet inte vart alla superhjältekrafter kom ifrån, men två utav två ungar hann iallafall med bussen.
 
En timma senare kom Linda hit med sitt värdbarn och badade i poolen hela förmiddagen. Jag agerade grodlivvakt, då jag lyckades rädda tre små grodor utan fyra som simmade runt i poolen och inte kunde komma upp. Vid lunch åkte vi mot IKEA för att äta köttbullar. Om ändå min morfar varit IKEA-kock så de smakat som hans. 
 
Efter lunch åkte Linda hem till sig och jag för att köpa nya lunchpapperspåsar. Sedan hämtade jag vid bussen och åkte vidare till karaten. Där var det buddy day, så Rachel hade med sig en kompis och var överlycklig. Efter en kvart kom min värdmamma och bytte bil med mig, och så åkte jag hem till Ola och käkade middag. Vid 7-tiden åkte vi till en bio och såg Magic Mike. Jäkligt rolig film som var långt över förhoppningarna Linda dragit ner. Se den mamma.
 
Idag har det inte hänt mycket här borta och så förblir det resten av kvällen. Imorgon väntar provet på Harvard, så jag tänkte hoppa i säng tidigt ikväll. Efteråt ska jag möta upp Emma och en tjej som heter Kajsa i Boston. Sedan får vi se vad vi hittar på.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0