New York City

I torsdags blev vi upplockade av en buss på skolan för att åka till NYC. Tog lite över en timma från Oakdale, där au pair-skolan ligger. I utkanten av NYC hoppade en guide på bussen som åkte med oss resten av turen. Först tog vi färgan fram och tillbaka från Staten Island. Hann inte se någonting alls där, men man kom lite närmare Frihetsgudinnan på fägran. Sedan hoppade vi på bussen igen och åkte runt på Manhattan. Fick gå in till baren som skulle vara den i How I Met Your Mother. Kände inte alls igen mig dock. Tror inte på att det var den. Stannade även till vid Times Square för att fota lite. Hur coolt var inte det då?
-
När bussturen var slut fick man free time till 19.30 då bussarna gick tillbaka till skolan. Vi som hade betalat började med att åka upp i Rockefeller Center, även kallat Top Of The Rock. Man förstår inte hur stort NYC är förrän man varit där. Sträckte sig så långt man kunde se. Sedan gick vi runt på 5th avenue, Broadway, Times Square osv. Var inne på Forever21 och Victorias Secret, men tänkte spara mina pengar till Boston.
-
På färgan till Staten Island
-
Statue Of Liberty
-
-
Times Square
-
-
-
En tavla från HIMYM-baren
-
NYC från Rockefeller Center
-
-
-
-
Empire State Building
-
Klara, Emma och Mikaela på Forever21
-



Kommentarer
Ann-Louise

Låter som du hade trevligt :) Var det McGees pub ni var inne på? Jag och min kompois åkte dit när vi var till NY, men det var stängt då :/

2012-02-05 @ 16:09:49
URL: http://annlouisewestberg.devote.se/
lofgren.blogg.se

Ann-Louise: Jag tror den hette McGees ja :) Men denna var jätteliten. Det är den ju inte i serien.

2012-02-05 @ 20:58:16
URL: http://lofgren.blogg.se/
Jennifer

Maclarens pub heter den. Och den i serien är modellerad från det stället ni var på tror jag. Är rätt innsnöad på HIMYM så kan det haha :)

2012-04-15 @ 15:56:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0