February 23

Börjar se slutet av denna jobbveckan. Vill ha fredag med middag och bio med Marina, lördag med Boston och Mikaela, och söndag med lunch och shopping med en dansk tjej innan laser tagen med resten av min LCC-grupp. Och framförallt rutiner. Även om det är skönt att bara glida runt, så är det mycket lättare att jobba när barnen har skola och jag ett riktigt schema.
-
Ben hade en vän över idag som han lekte med i några timmar. Min värdmamma hade förvanat mig innan om att han var allergisk mot jordnötter, men hallå eller. När hans mamma släppte av honom fick jag en hel väska fylld med sprutor och mediciner ifall något skulle hända. Plus en lektion i hur man sticker in nålen. Något för dig pappa. Blev livrädd. Men kiddon levde när han åkte här ifrån och min värdis skrev till mig på Skype att hans mamma hade tyckt att jag var jättetrevlig. Ni hör ju själva, utmärkt au pair.
-
Har börjat känna mig lite som en storasyster i huset nu. Ungarna vill ha med mig när dom leker, dom berättar hemlisar för mig och när dom whinar så whinar jag tillbaka. Känns bra. Dom har äntligen börjat leva med att jag alltid glömmer ge dom mjölk och servetter till alla måltider, så nu för tiden påminner dom mig innan maten då jag springer runt tillräckligt mycket som det är. Precis som dom påminner mig om att starta bilen i tid om jag har frost på rutan (fick skrapa den med ett tuggummipaket förra veckan...), och om att inte glömma min telefon på köksbänken (antagligen bara för att dom vill spela på den). Ibland tittar dom små änglarna fram mellan allt whinande.
-

Fin tröja va? Här om dagen sa han att det var en av hans favoriter. Go Zlatan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0