120208

Fick min första lön idag! WEHO.
-
7pm blev jag upphämtad av en polsk au pair vid namn Klaudia, som bor ungefär 10 minuter från mig. Tydligen är vi i samma LCC-grupp också. Åkte och käkade på Friday's i Mansfield, som ligger ungefär 15-20 minuter här ifrån. Hade precis ätit middag, så jag beställde bara vitlöksbröd eftersom jag var rätt mätt. I Sverige får man ju alltid en minibit bröd, vilket hade räckt idag. Men icke. Vitlöksbröd till förätt här betyder 5 flottiga baugetter. Och en cola på det. Jag vet mamma, jag skulle inte dricka läsk.
-
Imorgon är jag ledig 1,5 timma längre än vanligt, då Rach inte slutar förrän halv tre. Tänkte passa på att se om jag kan förstå mig på deras tvättmaskin då. Gav mig på diskmaskinen idag, men efter att den stått på steg 1 av 4 i över en halvtimma stängde jag av den. Trodde något var fel, men det visade sig att diskmaskiner tydligen diskar i en evighet.
-
På lördag ska jag möta upp Nadja och Mikaela från training school, för att shoppa i Boston. Klaudia tipsade om Newbury street, där alla bra affärer ligger tydligen. Så Mikaela, om du läser kan du väl lägga det på minnet?
-
Nästa vecka ska jag och min värdfamilj ta en långhelg i New Hampshire för att åka skidor. Ska bli askul!
-
image description
Såhär har vädret sett ut pretty much varje dag sedan jag kom hit. Kallt, men soligt.


Kommentarer
Mikaela

Ja, men det kommer jag ihåg. Den enda gatan i Boston som jag varit på :D

2012-02-09 @ 16:54:31
URL: http://mikaelastahlen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0