4th of July

 
 
Igår tog jag en efterlängtad sovmorgon innan jag gjorde mig iordning och körde mot tunnelbanan. Den tog mig hela vägen bort till Cambridge, där Lindas vän Mickael bor. När jag klev in genom dörren insåg jag att jag inte riktigt hade lagt märke till utsikten när jag var där senast. Tjena mittbena. Inte helt fel att vakna upp till Charles River och Bostons skyline varje morgon.
 
Stannade där en stund medans lägenheten fylldes på med folk. Sedan åkte vi tillbaka in till Boston för att möta upp ännu mer folk. Åt lunch och gick runt i vimmlet av människor i Boston Common, innan vi bestämde oss för att åka tillbaka till Cambridge och gå vidare till ett house party som ägde rum några blocks bort från Mickaels lägenhet. 
 
Väl på festen började det helt plötsligt välla in bekanta ansikten från alla håll. Och obekanta med såklart. Saknar att springa in i folk man känner, som man alltid gjorde i Göteborg. Här springer man aldrig in i någon. Festen var rolig till en början, men ju mer folk det kom, ju mer dog den. Konstigt nog. Så efter några timmar promenerade vi tillbaka till lägenheten för att titta på fyrverkerierna. Stod ute till en början, men i samma sekund som första fyrverkeriet lyste upp himlen började det spöregna. Alltså verkligen SPÖregna. Så vi fick springa tillbaka fort som fasen för att undvika drunkningsolyckor.
 
Inte blev vi vidare ledsna för det då vi insåg att man såg fyrverkerierna ännu bättre från lägenheten. Utan tvekan dem häftigaste jag sett i mitt liv. Hela Boston lystes upp. Dessutom kunde vi lyssna på vår egen musik där uppe. Fick höra av en tjej att vi har största 4th och July-firandet här. Det tror jag på så mycket jag vill, men coolt var det. Vid halv 12-tiden tackade jag och mina vänner för oss. Resan hem tog en timma längre än vanligtvis, då vi var långt ifrån dem enda som var påväg hem till sina sängar. Men hem kom jag och trött var jag. Happy 4th of July!
 
Tyvärr orkade jag inte gå runt och släpa på min systemkamera, så jag har väldigt stor brist på bilder. Där emot fanns det en massa andra fotoapor på plats, så bilder kommer när jag fått fatt i dem.
 
 


Kommentarer
Matilda

Hej! Jag funderar på att åka till USA som au pair om några år. Har två frågor.
1. Måste man verkligen ha 200 timmars barnerfarenhet och måste organisationen ha papper på att man verkligen jobbat 200 timmar?
2. Kan man välja vilken stad man vill bo i? (i flera år har min dröm nämligen varit att flytta till l.a)
Tacksam för svar! :)

Svar: Åh, gör det! Båda dina frågor beror på vilken organisation du åker med. Jag åkte hit genom Cultural Care och där måste du ha 200 timmar samt referenser på det. Tror det är detsamma med Skandinaviska Institutet, men det finns säkert någon organisation där du inte behöver det. Med CC kan du inte välja varken stad eller delstat, men jag tror att SI låter dig önska fast utan garanti på att du hamnar där. Jag ville också till Kalifornien till en början och hade väl i och för sig fortfarande inte tackat nej till det, men jag är väldigt glad över att jag valde familj framför plats :) Dock förstår jag dig helt och hållet om du ändå bara vill till L.A, haha.
Alexandra Löfgren

2012-07-09 @ 01:44:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0