Silver Bay

Ett par minuter innan klockan slog 4 i fredags rullade vi in på Silver Bays campus. Förutom mig och Linda bestod bilen även utav tre fransmän- och kvinnor, en brasilianare och en thailändare. Tog oss ett tag innan vi förstod vilket av husen incheckningen var i, då stället var oväntat stort. Men tillslut hittade vi rätt och väl där inne fick vi som sagt reda på att vi var först på plats och där med även var först med att välja klasser. Överlyckliga signade vi upp oss för Fitness och aerobics, hiking, sångbingo, social media och digitalfoto, innan vi tog med oss våra väskor tre trappor upp i ett hus kallat Bayview. 
 
Rummet vi bodde i var långt över mina förväntningar, även om det egentligen inte alls var något speciellt. Hade väldigt, väldigt låga förväntningar inför hela helgen, men jag visade mig ha fel. Lassade av våra väskor och gick ner till första våningen där franskarna hade sin svit. Sedan gick vi vidare ut för att ta oss en titt runt om campuset. Gick ner och satte oss vid vattnet en stund och tittade på alla berg runt omkring. Skithäftigt var det. Sedan letade vi upp en liten klubbstuga där man fick låna allt från spel till kanoter, och bytte in våra namnbrickor mot tennisrack. Intog tennisbanorna och drog igång min karriär som tennisspelare. (Pappa, jag vill på riktigt börja spela när jag kommer hem).
 
Vid 6 gick vi till matsalen för att käka middag. Bambamat hade man kunnat tänka sig, men här bjöds det på Cesarsallad, hamburgare, kött, bakad och stekt potatis, baugetter, bagels, fukter, bär och våfflor. Dessutom serverades det läsk till alla måltider. Inte mycket att klaga på med andra ord. Vid den här tiden började dem flesta andra au pairerna rulla in och jag träffade det ena bekanta ansiktet efter det andra. Efter middagen gick vi tillbaka till klubbhuset för att låna Pictionary, som vi spelade fram tills vi skulle på en introduktionsgrej vid 10-tiden. Den var över på en halvtimma och då gick vi tillbaka till huset vi sov i. Stannade kvar i franskarnas svit ett tag och fick ena franskalektionen efter den andra. Så nu kan jag säga en väldans massa opassande saker på franska. 
 
På lördag morgon vaknade vi upp, eller inte upp, efter alldeles för få timmars sömn. Drog på oss träningskläder och käkade frukost, medans vi laddade upp inför dagens klasser. Först ut var fitness och aerobics i 3 timmar, som startade lugnt med lite teori. Nu vet jag återigen allt om kost och fick även indirekt veta att LCHF är dåligt för hjärnan. Så nu kan ni sluta med det innan hjärnan krymper kära vänner. Sedan gick vi bort till en gräsplan för att påbörja, vad vi trodde skulle vara ett väldigt oseriöst träningspass. Men icke. Han som höll i passet arbetade som personlig tränare och verkade vara ute efter att ta död på au pairer med sitt mördarpass. Redan efter halva passet var mina muskler så utsugna att jag knappt kunde röra mig.
 
När passet äntligen var slut drog vi på oss badkläder och gick ner till sjön. Var faktiskt ganska varmt i vattnet, så vi simmade ut till flytbryggan och solade. Inte det lättaste efter ett sådant träningspass. Trodde jag skulle drunkna 527 gånger och på det lyckades jag även bli sjösjuk ute på flotten. Hej, bästa dagen i mitt liv. Simmade tillbaka för att äta lunch och där dog jag på riktigt. Så mycket att jag nästan blev förbjuden av en av ledarna från att gå med på hajken, som fantastiskt nog började direkt efter lunchen. Vem lägger två mördarklasser efter varann? Eller framför allt, vem VÄLJER två mördarklasser efter varann? Återhämtade mig iallafall från mitt blurr och drog med mina ben uppför berget. Gick och gick och gick och gick och gick och gick, tills vi kom fram till en jättefin utsiktplats. Först här slutade jag ångra att jag envisades med hajken. Stannade kvar där uppe ett tag innan vi pallrade oss ner för berget igen och gick till båthuset och lånade en båt. Linda var den enda av oss som kunde ro, så hennes plats blev mellan årorna. 
 
Innan det var dags för sångbingon gick vi tillbaka på rummet för att duscha och göra oss i ordning. Sedan gick vi vidare till den lilla stugan där lektionen skulle hålla hus. Visade sig att sångbingon inte innehöll någon som helst bingo som vi alla sett fram emot, utan istället skulle vi skriva om texter till barnlåtar. Resten av kvällen bjöds på inte så jättekul underhållning från personalen. Dom gjorde dock en liten pjäs med några au pairer där Linda fick agera häst, vilket var jävligt roligt. Sedan blev det disco i stugan som dog ut direkt. Istället gick vi och spelade danstwister i Bayviews uppehållsrum. Sedan somnade vi alla gött i sängarna. 
 
På söndag morgon vaknade vi upp stela som kylskåp och klena som grästrån. Kunde inte röra oss och desto mindre böja oss. På något vis lyckades vi iallafall packa ihop våra väskor och checka ut, innan vi krälade ner till frukosten. Sedan hade vi två lektioner innan det var slut på kalaset. Började med Social media, där vi fick lära oss hur man byter profilbild på Facebook osv (oerhört lärorikt), för att sedan fortsätta med digitalt foto där jag fick lära mig allt jag redan visste om fotografering. Där efter var weekend classen slut och vi blev tilldelade våra certificates. Åt en snabb lunch innan vi hoppade in i bilen och sov hela vägen hem. 
 
Clara, Cynthia och David nyanlända på campuset
 
Cynthia och Linda
 
Clara, David, Cynthia och Linda
 
Linda och jag
 
Linda, Selina, Gilmar, jag, Jan och Audrey innan vi utklassade franskarna på Pictionary
 
Förlorande laget
 
Sjön
 
Alineane och jag
 
Flytbryggan
 
Hela gänget på hajken
 
Kanoterna
 
Mina room mates och jag
 
Linda som häst med Jesper på ryggen
 
Party
 
 
 
 
 


Kommentarer
Johanna

Hej Alexandra
Jag ska åka som Au pair nu i augusti och funderar lite över hur jag ska få mina credits, skulle vilja ta nån sån helgkurs, liknande detta som du varit iväg på nu. Vart hittar man info om dom och hur går man tillväga för att anmäla sig?

Tack för en grym blogg! =D

Svar: Vad kul! Vart ska du? Jag fick höra om Silver Bay genom massa andra au pairer. Flyttar du till östkusten rekommenderar jag den starkt. Annars vet jag att det finns något på Long Island, NY också. Och säkert på en massa mer ställen, haha. Ställ samma fråga på Cultural Cares facebooksida, så får du säkert svar :) Jag anmälde mig över internet. Kram!
Alexandra Löfgren

2012-07-24 @ 22:33:35
URL: http://sajohanna.devote.se
Amanda

Som sagt alldeles för längesen!
Men låter ju som en ganska najs helg det där, vet du när de har sin nästa helg?
När ses vi nästa gång? :)

Svar: Ja, det var skitkul! Tror dem har det en gång i månaden. Ja, Julie sa att ni skulle ses på måndag, så jag kanske hakar på då :) Om det inte är för tidigt.
Alexandra Löfgren

2012-07-25 @ 21:39:14
URL: http://mybostonteaparty.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0