Six Flags

I lördags lämnade vi lägenheten redan klockan 8.30 för att åka mot Six Flags. Jag, Linda och Coralie somnade gött i baksätet och sov hela vägen. Eftersom jag kommer från Lisebergsstaden och i princip bodde där för några år sedan hade jag inte alltför höga förhoppningar om stället. Men jäklar, vad mycket fetare det var. 7 berg- och dalbanor, den ena värre än den andra.
 
Tydligen hade vi valt en väldigt bra dag att åka dit på, då köerna inte var mycket längre än 20-40 minuter. Dessutom var det molnigt så vi slapp dö utav värme också. Timmarna gick och vi åkte den ena attraktionen efter den andra. Hittade världens bästa berg- och dalbana som hette Bizarro. Började med en mördarbacke och gick under marken vid två tillfällen. Dessutom hade man musik i stolen. Nu har Liseberg något att jobba på minsann. 
 
Jag lyckades även dränka Linda två av två gånger i en vattenbana som liknade Colorado. Båda gångerna hamnade hon i vattenfallet och jag gick där ifrån i lite nedskvätta shorts. 2-0 till mig. Sedan spelade vi lite innan det var dags för hemfärd. Även här sussade vi i baksätet och gjorde ett stopp på McDonalds, innan jag och Linda blev avsläppta hemma hos henne. Där ifrån körde jag hemåt och somnade nästan så fort jag kom innanför dörren.
 
Nicola och Coralie 
 
Goliath 
 
Lunch time
They warned ya..
 
Nyduschad Linda
 
Berg- och dalbana från antiken. Den var så rutten att den svajade
 
Min groda och unicorn
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0