Tur I Oturen

För två dagar sedan gick låsknappen på min Iphone sönder. Gjorde mig inte så mycket tills jag kom på att det även är on/off-knappen. Leva med en telefon som inte går att sätta på om den stänger av sig känns ju rätt ovärt. Så igår tog jag lilla bilen till Dedham och Legacy Place för att se vad dem kunde göra åt saken. Antog att det var enkelt nog för att kunna fixas på plats. Fick direkt hjälp av en kille på Apple storen som säger att dem kan byta ut telefonen mot en ny om dem inte hittar några fuktskador i den. Värt? Fick även reda på att jag hade köpt telefonen med ett års försäkring, och denna försäkring skulle gå ut 20 dagar senare. TACK SNÄLLA TELEFONEN FÖR ATT DU IALLAFALL HAR BRA TIMEING.
 
Sedan blir jag skickad vidare till en annan kille som blev väldigt fundersam när han insåg att det är en Svensk Iphone och börjar skrämmas med att den kanske inte kommer funka när jag kommer tillbaka hem. Det var inte heller säkert att den skulle fungera här med T Mobile. Vad gör USA med sina telefoner? En halvtimma senare satt jag kvar på samma plats, men nedbitna naglar efter för många "Sim not valid"-meddelanden. Verkade som att min enda utväg var att köpa en ny telefon. Eller åka hem och byta i Sverige som han tipsade om. Ja, men visst. Men då, rätt som det var funkade det! WIHO. Så nu sitter jag här med en ny telefon. Räddad av en försäkring som går ut om 19 dagar. 
 
Idag hade det varit fantastiskt att skriva att min uppsats till helgen börjar bli färdig. Men dessvärre är inte fallet så och nu är det världens åskoväder här + tornadovarningar. Ville inte dö framför min uppsats, så jag värmde pizza som jag sitter och äter istället. Även om jag inte riktigt tror på att det skulle komma en tornado och köra igenom huset vill jag ju inte ta risken att dö hungrig liksom. När jag käkat klart ska jag ta tag i livet och gå ut i garaget för rensa ur bilen, eftersom den ska bytas ut mot Volvon senare idag. (Om jag överlever ovädret vill säga). Förbereder mig just nu mentalt för alla leksaker jag har i bagaget som måste ta vägen någonstans. Hårt liv man kan ha. Sedan ska jag åka och plocka upp ungarna från skolbussen och ikväll måste jag lyckas skriva klart läxan. Måste. 
 


Kommentarer
Linda

haahahah TIMEING är det något nytt svengelskt ord eller? :D

Svar: Nej, det är över 19 år gammalt. Har använt det sedan jag föddes Findus. DAAH.
Alexandra Löfgren

2012-07-20 @ 00:00:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0