June 20

Idag bjöds det på bastuvärme här i Massachusetts ska ni veta. Min termometer prickade in hela 36 grader vid 5-tiden. 10 grader varmare än Miami vid samma tidpunkt. Överdrivet apvarmt skulle man kunna tänka sig, men jag trivdes som fisken i vattnet. Förberedd efter helgen antar jag.
 
Passande nog hade Rachel preschool graduation day som firades med ett pool party här hemma, för alla ungar i klassen. Jag var anställd som livvakt. Skittråkigt låter det, eller hur? Men jag hade askul! Vill ha pool party varje dag. Blev som ett litet barn igen när jag åkte rutchbana och dök från trampolinen. 
 
När jag slutat jobba åkte jag mot Braintree och plockade upp Julie på vägen. Vi köpte mat och satte oss ute på en bänk, då jag ville låtsas som att jag fortfarande var kvar i Miami. Älskade Miami. Alla som har chansen måste åka dit. Sedan gick vi in i mallet och slösade bort dollar efter dollar. Förstår inte varför det ska vara så svårt att hålla i pengarna. Men jag får väl leva med det antar jag. 
 
Dagarna denna veckan har passerat så fruktansvärt fort. I måndags minns jag inte ens vad jag gjorde. Igår kväll åkte jag till Starbucks och träffade den nya tjejen i Klaudias familj, som bara bor 10 minuter här ifrån. Hon heter Aleksandra men kallas för Ola. Förklara det någon, tack? Sa hejdå till Klaudia i samma veva, vilket var sjukt deprimerade då hon var min första vän här. Har kvar Julie fram till augusti, sedan har alla mina närmsta vänner som bor i närheten åkt. MEN det är iallafall fint väder.
 


Kommentarer
Louice

Är hon från Polen? För i Polen är Ola en förkortning av Aleksandra, typ som Alex är en förkortning av Alexandra för oss.

Svar: Jaha, ja det är hon. Men jag tycker ändå inte att det make sense. Vart kommer O:et ifrån för det första? Haha.
Alexandra Löfgren

2012-06-21 @ 21:26:03
URL: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se
Louice

Haha bra fråga! Du får väl fråga? :)

2012-06-24 @ 20:30:13
URL: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0