MIAMI BEACH - Day 2

På fredag morgon vaknade vi upp lite efter tio och gjorde oss redo inför frukosten. Som hade stängt en timma tidigare, haha. Gick vidare till 7 Eleven och köpte en smootie där istället, innan vi vände tillbaka mot stranden. Traskade barfota ner mot havet i tron om att vattnet skulle vara iskallt. Istället möttes jag av badkarsvärme. Hade 30 grader i skuggan hela dagen. Havet var lika varmt.  

Efter någon timma kom Mikkan upp efter att ha bränt sig på en brännmanet. Då tog hon, jag och Nicole en liten promenad längs stranden istället. Till min förtjusning fick jag syn på CSI MIAMI-höghusen och vi tog oss nästan hela vägen bort till dom. En av två saker jag visste fanns i staden. WEHO.

När klockan närmade sig ett samlade vi ihop oss och gick mot hostelet för att äta lunch. Visst att gratis alltid är gott, men det var verkligen ingen höjdarmåltid. Inte var det väl speciellt gratis heller vid närmare eftertanke. Tryckte iallafall i mig vad som var möjligt, innan vi gick upp på rummet och bytte kläder för att bege oss ut på stan och köpa nödvändigheter.

Stannade vid CVS, där vi köpte schampo, balsam, tandkräm osv. Flög nämligen bara med handbagage. Sedan gick vi vidare upp och ner längs Miami Beachs gator, innan vi tog oss tillbaka till stranden och badade samtidigt som ett åskoväder rullade in. När det kom närmare gick vi upp och tillbaka mot hostelet, då ingen riktigt kände för att friteras. Där möttes vi av Sverige-England matchen på storbilds-TVn. Jag höll mig uppdaterad av skriket nedifrån, samtidigt som jag duschade. Efter alldeles för mycket jubel insåg jag att England vunnit. Tråkigt. 

Vid sextiden var det dags för middag. Även denna långt ifrån vad till och med jag kan åstadkomma i köket. Tryckte iallafall i oss det mesta innan vi gjorde oss iorning för ännu en utekväll. Nere i lobbyn träffade vi några australienare som vi hängde ihop med större delen av kvällen. 

Klockan 10 blev vi upphämtade av en Hummer limo utanför hostelet, som sas vara Miamis största. Åkte till en pub där vi stannade i två timmar innan det bar vidare till en nattklubb vid namn Cameo. Där gick vi alla skiljda vägar och jag åkte tillbaka hemåt. Tog en promenad längs stranden och köpte pizza, innan vi slog oss ner i partylobbyn. Tidigt på morgonen gick vi upp till rummet och somnade på stört. 


Jag, Nicole och Mikaela påväg från 7 Eleven

Emma, Nicole, jag och Mikaela


På stranden 


Mikkan och jag i badkaret


Turkost vatten och nästan vid sand kändes inte helt fel


Emma och Nicole


På stadspromenad


Miami Beachs gator


CSI MIAMI-husen!

'
Strandpromenaden


Emma och jag innan utgång


En utav australienarna


Nikkan, Mikkan och Australien


Vår room mate Ashely, jag och Nicole


Framför vår fantastiska limo


Emma och Nicole 


En överlycklig Emma i framsätet


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0