MIAMI BEACH - Day 3 and 4

Även lördag morgon påbörjades på 7 Eleven. Köpte frukost och donuts för att ladda upp inför vår lilla cykeltur, som dagen hade att erbjuda. Fem dollar fattigare och en timma senare hade vi hunnit med att hälsa på inne på Miami Ink, sett en rosa polisbil, cyklat längs Ocean Drive, samt strandpromenaden. Jag, som säkert kan räkna på fingrarna hur många gånger jag sett Miami Ink-serien, kände iallafall igen studion. Inte illa, inte illa. Efter en liten pratstund med två av tatuerarna blev vi medbjudna på pubrunda senare på kvällen. Vi tackade dock nej, då den ena av dom två kändes lite väl creepy. 
 
När vi ställt tillbaka cyklarna i sina ställ gick jag och Nicole till hostelet för att äta lunch, medans Emma och Mikaela stannade kvar på stranden. Denna dagen hade dom bytt ut tonfisken mot fettig kyckling. YUMMIE. När vi var klara gick vi ner mot stranden igen, där vi mötte upp Emma. Badade och solade om vart annat i några timmar, tills vi fick en inbjudan till ett poolparty på ett hotell några blocks bort. Promenerade bort dit direkt, helt sandiga och äckliga. Möttes av högklackade skor, lager med smink och obefintliga badkläder. Så mycket för poolparty, även om vi hade förutspått det. 
 
Hälften av oss delade på en taxi hem, medans andra hälften envisades med att gå över 10 blocks. Försökte mig på att få ner middagen hostelet hade att erbjuda, men slutade upp på 7 Eleven efter inte så lång tid. Sedan gjorde vi oss iordning för kvällen, som slutade upp på en latinoklubb. Musiken var faktiskt rätt bra och jag hade säkert haft kul, om jag inte varit dödstrött. Kastade in handduken nästan direkt och efter några timmar traskade jag och Mikaela hemåt. Köpte en hamburgare på vägen som vi tryckte i oss innan vi skallade kuddarna. 
 
På söndag morgon vaknade vi upp vid tio. Packade klart väskorna, köpte frukost och flygplansfärdkost, och checkade ut från hotellet. Kändes fruktansvärt tråkigt måste jag säga. Miami rockade. Fyra dagar var alldeles för kort tid där nere, så jag kommer definitivt åka dit igen. Tog taxi till flygplatsen och vinkade av mina resekompisar som tog ett annat flyg, innan jag själv åkte hem mot Boston. 
 
Ute på cykeltur
 
Emma utanför Miami Ink 
 
Nicole och jag
 
Mikkan och jag inne i studion
 
Jag ska med tatuera in ansikten över hela kroppen
 
Rosa polisbilen
 
Emma och Nikkan på stranden
 
Poolpartyt
 
Nicole, Emma och Mikaela innan utgång
 
Jag, Mikkan, Nikkan och Emma
 
Alltid redo
 
Emma och jag
 
Ber till gudarna
 
Nicole och jag
 
Nicole och Emma
 
På flygplatsen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0