Weekend In New York City

I fredags förmiddag satte vi oss på tunnelbanan som tog oss till New York-bussen. Efter alldeles för mycket bilar på vägarna var vi framme i staden, två timmar senare än beräknat. Trötta, varma och illamående tog vi våra rullande väskor och promenerade några blocks till hotellet. Hade inga större förhoppningar på vårt boende, efter som det blev bokat lite halvt panikartat, men det var faktiskt väldigt bra. Fräsht och nära till allt, inklusive tunnelbanorna.
-
När vi lassat av oss både väskor och största delen av kläderna gick vi till Subway för att köpa varsin baugette. Hungriga som djur smällde vi i oss dom på hotellet, innan vi tog en power nap för att orka med natten. Begriper fortfarande inte hur man alltid kan vara trött när man har rest, trots att man sovit på vägen. Ett under. Sedan drog vi på oss våra kläder, fångade en taxi och åkte till nattklubben. Var ute större delen av natten och var långt ifrån lycklig när jag vaknade upp fyra timmar senare och insåg att jag dansat så långe att jag knappt kunde gå. Tyder på en bra kväll antar jag.
-
Lördagen bjöd på shopping i SOHO, från morgon till kväll. Eftersom det var vår enda heldag var tanken egentligen att vi skulle hinna se massor med turistsaker, men Broadway sög fast oss med sina sugproppar. Kan tillägga att min väska inte gick och stänga när jag skulle packa ihop den, så jag fick lägga ett x antal plagg i en plastpåse bredvid. Nu ekar kontot sådär gött igen.
-
Detta var även dagen då jag fick uppleva mitt livs första frieri. I en skoaffär. Romantiskt va? Medans Sandra och Carro provade skor tillfrågade butiksbeträdet mig om jag ville gifta mig med honom och lockade med ett green card. Brölloppet blev dessvärre aldrig av, trots att det var svårt att tacka nej till ett arbetstillstånd, haha.
-
Framåt kvällen svängde Mikaela och Emma förbi vårt hotell. Gjorde oss iordning och hoppade in i en taxi utanför hotellet. Åkte till ett ställe jag aldrig varit på innan. Och förmodligen aldrig kommer gå till igen, för det sög. Lämnade klubben efter bara någon timma för att åka vidare till Griffin där vi var kvällen innan. Även det var tråkigt så jag bestämde mig för att åka hem och sova.
-
På söndag morgon tog vi subwayen bort till Brooklyn Bridge. Innan vi traskade över köpte vi frukost på Starbucks och tog en titt på dom nya World Trade Center-byggnaderna. Sedan gick vi tillbaka till bron och påbörjade den lilla promenaden. Termometern visade 28 grader och himlen bjöd på strålande sol. Älskar att promenera över bron och jag älskar Brooklyn. Hade inte tackat nej till att bo där.
-
Väl på andra sidan fick vi tag på en taxi som tog oss tillbaka till Manhattan och Staten Island Ferry. Carros enda krav på NYC-resan var att hon skulle få se Frihetsgudinnan. Vad tror ni hon får se när vi åker ut? Jo, ett stort fett fartyg som har lagt sig precis i vägen för vår sikt. Kunde inte sluta skratta. På tillbaka vägen hade jättebåten dock flyttat på sig, så vi fick både fri sikt och en glad Carro.
-
När vi kom fram till fastlandet igen sprang vi till tunnelbanan för att åka till hotellet och packa klart det sista. Sedan tog vi ytterligare en taxitur (nu vet jag vart mina pengar tog vägen) till min buss hem till Boston. Kramade mina vänner hejdå och grät några tårar, innan jag hoppade på bussen och slog mig ner bredvid en tjock kines som snarkade hela vägen.
-
På Broadway
-
Nere i tunnelbanan
-
-
Jag, Carro och Sandra
-
Carro och Sandra
-
Framför World Trade Center
-
På Brooklyn Bridge
-
-
-
-
Staten Island Ferry
-
New Jersey, Manhattan och Brooklyn
-
-
-
Färjeläget på Staten Island
-
Jag, Sandra och Carro med Frihetsgudinnan bakom


Kommentarer
Elin

Hej! Jag har nyligen skickat in min ansökan till Cultural Care, och undrar ifall alla blivande au-pairer gör en video? Gjorde du en video, och isf har du några tips?

Tacksam för svar, Elin! :)

2012-06-12 @ 17:44:28
lofgren.blogg.se

Hej. Åh, vad kul! Man måste inte göra en video, men det är väldigt väldigt bra att ha en. Det var så min värdfamilj hittade mig faktiskt. Se glad ut, tänk på vad du säger och försök vara så naturlig som möjligt (även om det inte går framför en kamera) är väl mina bästa tips, haha :) Går du in på culturalcare.com kan du klicka dig vidare till andra au pairers videos och hämta lite inspiration. Kram

2012-06-13 @ 02:08:48
URL: http://lofgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0