Confusion

Tänkte dela med mig av den sköna ångesten jag fick ikväll. När man au pairar ett år måste man plugga ihop 6 credits, vilket om jag minns rätt motsvarar någonstans runt 72 timmar. Jag kom hit lagom till att alla vårens kurser startade, så det var inte ens ett alternativ att börja då. Nu tror jag att det snart börjar bli dags att anmäla sig till höstens kurser och helt plötsligt fick jag en sådan sjuk beslutsångest. Engelskakursen som jag tänkt ta på Harvard kostar nästan 7000 svenska kronor, vilket känns fett mycket för bara 11 veckor. Dessutom blir man tydligen dränkt i läxor och jag måste gå i skolan 4 timmar varje lördagsmorgon. = Inget liv på 3 månader.
-
Idag fick jag höra att man kan sitta med gratis på vissa kurser, utan att behöva göra minsta lilla läxa och ändå få sina credits. Enda grejen är att man inte är inskriven på skolan, så man får inga betyg utan bara ett intyg på att man varit där. Vilket faktiskt kan vara guld värt i Sverige eftersom man ändå inte kan räkna om creditsen till högskolepoäng. Dock verkar man inte kunna ta någon kurs som använder sig utav böcker om man bara vill sitta med, vilket betyder att engelskan går bort. Så, nästan 7000 spänn och ett berg med läxor eller gratis och inga läxor? Det är frågan.
-
Harvard University


Kommentarer
Olof

Klart du ska gå engelska på Harvard! Glänser ju fint i cv:t. Och så farligt med läxor kan det inte va väl. Tror det är latmasken som tittar fram lite ;) Du vinner nog på det i längden :)

2012-03-06 @ 09:26:14
Sophia

Roligt att läsa din blogg, ska själv åka som au pair efter sommaren:)

2012-03-06 @ 11:01:05
URL: http://sophiias.blogg.se/
Emma

Kolla upp Brown University's engelska kurser i Rhode Island. Lite längre att köra men möjligen billigare. Det är ändå ett riktigt bra universitet. Annars är Quincy College inte dåligt heller. Alla amerikanska college kurser ser bra ut på cv-t, oavsett om du har credits eller vilken skola det är :)

2012-03-06 @ 11:17:22
URL: http://nilima.blogg.se/
http://lofgren.blogg.se

Olof; Haha, tyvärr är det är sant. Alla klagar på läxorna. Känns lite jobbigt. Men du har en poäng, det är Harvard.



Sophia: Vad kul att du tycker det :) Har du påbörjat matchningsprocessen än?



Emma: Tack för tipsen. Ska absolut kolla upp dom! Även om det känns som att Harvard väger över.

2012-03-07 @ 05:40:32
URL: http://lofgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0