Sunny Boston

Hade en helt awesome dag i Boston idag. Skulle tippa på att det var runt 17-18 grader i solen, så man kunde gå i tröja när det inte blåste.
-
Medans jag väntade på Michaela vid South Station satte jag mig ute på en trappa och blev tydligen både gift och skiljd, på bara några minuter. En 40-årig man i sina sämsta år gjorde mig sällskap och presenterade mig för sin kompis som sin framtida exfru efter att jag tackat nej till en date. Haha, man måste älska USA ibland.
-
När Michaela var framme hoppade vi på tunnelbanan mot Park Street för att käka en glass i Boston Common. Första glassen i år. Sedan gick vi lite längre in i parken och satte oss på gräsmattan där folk spelade football, flög med drakar och bara hängde. Hittade även en kille som haft lite för mycket fritid och byggt ihop ett helt trumset att ha på ryggen som var kopplat till både ben och armar, samtidigt som han spelade gitarr. Jävligt coolt ändå. Ska lägga upp en film imorgon.
-
Gick vidare mot Newbury Street och Zara där jag skulle byta storlek på en tröja som jag köpte igår. Blev stoppade av en sminkförsäljare på gatan och nu för tiden stannar jag tydligen för sådana. När började jag med det? Så helt plötsligt hade han sålt på mig både det ena och andra, men tack och lov blev jag bara $20 fattigare. Verkade vara bra grejer, men det blir väl upp till bevis den dagen jag orkar sminka mig.
-
Innan solen hade sagt sitt för dagen gick vi och köpte sushi, mötte upp Flow från training school och satte oss på en bänk och käkade. Jag dör vad gott det var. Sedan var det dags att dra sig hemåt och det var då fan på håret att jag hann med tåget. Ni skulle sett min rush från tunnelbanan alltså. Hade jag missat det hade jag fått vänta i 2 timmar. Bra tågschema.
-
Hemma väntade två pizza slicear och Scoby Doo med mina värdbarn på mig. Det blir helt fel när dom har andra röster här än i Sverige. Nu ska jag lägga mig och dö under täcket för jag är så trött att jag avlider. Imorgon är det jobb igen och efteråt kommer antagligen Klaudia hit.
-
image description
Michaela, jag och glassarna
-
image description
Boston Common
-
image description
Killen som tog saken i egna händer när ingen ville skapa band
-
image description
Boston Common
-
image description
-
image description
Perfekt att hänga upp och ner i ett träd när man käkar ett äpple som är lika stort som en själv



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0