March 21

Nu sitter jag här igen, på min soffa, i mitt rum och käkar vindruvor för att låta bli godiset. Går sådär måste jag medge. Efter middagen idag gick jag ut med ungarna och lekte jage i nästan en timma, så nu tänker jag inte röra mig en meter till. Ben är ju inte den långsammaste varelsen på planeten om man säger så. Måste springa på riktigt för att komma undan.
-
Stannade kvar på lekplatsen utanför Rachels skola ett tag efter att hon slutat. I vanliga fall brukar det vara en 2-3 stycken som stannar, men idag var det halva hennes klass. Massa mammor att prata med i det fina vädret. Mest ville dom berätta hur varma dom var i sina jeans. Det är många här som klär sig efter vilken månad det är, inte efter vädret. Dom är roliga ibland, amerikanarna.
-
Igår efter Rachels karate plockade vi upp hunden på dagiset, och sedan bar det av mot Bertucci's där vi mötte upp min värdmamma för middag. Har varit sugen på Cesarsallad i flera veckor, så en sådan fick det bli. Vissa grejer smakar verkligen bättre här än i Sverige. Cesarsallad är en sådan grej. Även vindruvor, majs och tomater. Training Schoolen fick mig att tro att allt skulle smaka vatten. Kanske hade sina baktankar med standarden där ändå.
-
Efter middagen åkte jag hem till Klaudia för att titta på film. Såklart hade jag min värdpappas bil med den omöjliga GPSen just när jag skulle någonstans dit jag verkligen inte hittar, så jag fick köra efter telefonen. Inte det lättaste när man kör samtidigt. Men alla överlevde. Såg Horrible Bosses, som jag av någon anledning hade på min dator utan att ha sett. Den var rolig.
-
Imorgon ska jag tvätta alla sängkläder och dammsuga mitt rum. Påminn mig om det mamma och pappa så jag inte smiter undan. Har dammsugit mitt golv en gång sedan jag kom hit. För 52 dagar dagar sedan. Fräscht. Någon gång där emellan ska jag möta upp Julie för att käka lunch på Friday's, som hon aldrig varit på. Kul när man kan visa dom gamla veteranerna lite nya ställen här omkring.
-
Såhär hittade jag lilla kissen förra veckan. Söt eller?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0