Första Maj

Idag gick vi över i maj månad. Vart tog april vägen? Har spöregnat hela dagen. Tydligen såhär mars, april och maj brukar se ut berättade min värdmamma. Jag verkar ha prickat in rätt år att åka, då jag kan räkna på fingrarna hur många dagar det regnat sedan jag kom hit. Mamma och pappa försökte skryta om hur bra vädret varit i Sverige. Synd att ni åker där ifrån imorgon då. HA. Hoppas ni tar med vädret hit, även om man inte får bada i poolen.
-
Imorse vaknade jag som vanligt vid halv 8 för att gå upp och jobba. Halvvägs ur sängen slog det mig att det var tisdag, så jag grävde ner mig under täcket igen och sov några timmar till. Vid 11 väcktes jag av Julie som terroriserade min telefon och ville äta lunch med detsamma. Hade inget annat val än att dra på mig lite kläder och gå ut i spöregnet. På restaurangen käkade vi först chicken fingers, som jag varit sugen på i flera veckor och sedan varsin hamburgare.
-
Efteråt skulle Julie jobba, så jag tog en sväng förbi Target för att köpa ny hårtork. Den gamla sprängdes i förrgår och mamma klarar sig inte utan. Åkte där ifrån $15 fattigare med en rosa hårtork i ägo.
-
När jag kom hem fick jag reda på att Bens fotboll var inställd på grund av regnet, så jag förblev ledig resten av dagen. Passade på att städa mitt rum och tvätta lakanen från sängen uppe på vinden, som mina föräldrar ska ockupera i två veckor framöver. Sedan var tanken att jag skulle äta middag med min tyska vän, men hon fick jättedåliga nyheter så vi ställde in det.
-
image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0