May 16

Idag fyllde mitt ena värdbarn 7 år. Jag och mina föräldrar hade lagt ihop till en stor present som vi gav honom imorse tillsammans med skönsång. Ben älskar att bygga med lego, så vi köpte ett Ninjago-kit. Lyckligtvis ett han inte hade sedan tidigare, så även denna presenten verkade gå mitt i prick.
-
Klockan tjugo över tre i eftermiddags tog mina föräldrar sitt pick och pack och körde mot flygplatsen. Grät och grät och grät. Som en liten bebis. Har blivit fruktansvärd blödig här borta. Innan dom åkte hann vi iallafall ta en sväng förbi Dunkin' Donuts, som vi pratat om sedan dom kom hit. Man kan inte komma hem efter två veckor utan att ha käkat en amerikansk donut. Pappa instämmde dock inte i den teorin och visade det genom att köpa en blåbärsmuffin istället.
-
Ikväll skulle vi firat Bens födelsedag ute på en restaurang, men jag som inte gjorde mycket annat än att grina beslutade mig för att åka hem till Olivia istället. Hennes liv är inte direkt en dans på rosor, så vi delade på våra tårar samtidigt som vi tryckte i oss varsin hel Ben&Jerry's-glass. Välbehövligt.
-
Mammut och papput i Providence och påväg till Cape Cod


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0