Memorial Day

Idag var dagen då hela USA ägnade en tanke åt alla sina soldater som stupat i krig. Jag däremot, som inte känner en endaste soldat, ägnade min dag åt Lindas värdfamiljs lilla grillfest där det bjöds på en massa gott. Påvägen dit åkte jag förbi en stor kyrkogård med paradande soldater, omringad av blinkade polisbilar. Var av en jag nästan krockade med, då han backade i filen jag kom körandes i. Den hade ju varit snygg. Undrar vem som fått skulden för det i slutändan. Körde även förbi en bil på motorvägen som verkade ha exploderat. Trodde bara det hände i filmer.
-
Väl hos Linda satte jag mig ute på altanen och åt frukost med henne och Marie. Sedan rullade deras gäster in en efter en. Tills det var en si sådär 30-40 pers där. Satt nere på gräsmattan i timmar samtidigt som vi njöt av solen, käkade hamburgare, kyckling och världens godaste potatissallad. Ja, världens. När dom flesta av gästerna gått åkte vi och hyrde film och köpte Oreo cookies.
-
Vid 9-tiden körde jag tillbaka hemåt och nu sitter jag här i sängen, redo att sova. Har hållt på städa rummet i över en timma och är fortfarande inte klar. Förstår verkligen inte hur jag kan stöka ner det så bedrövligt på ingen tid alls. Tur att jag har en dörr att stänga så min värdfamilj slipper se det.
-
Imorgon jobbar jag igen efter tre dagars ledighet. Den senaste tiden har mina helger känts jättelånga och jobbveckorna jättekorta. Varför begriper jag inte, men det är helt fantastiskt. Nu saknar jag dock mina kiddos efter så lång tid utan dom.
-
-
image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0