NYC - Day 2

I söndags morse väcktes jag klockan 8 och var dödstrött. Lyckades ändå kravla mig ur sängen efter ett tag för att gå och äta frukost. Hittade en liten smörgåsbutik med både det ena och det andra, så vi satte oss ner med varsin baugette innan vi begav vi oss bort till Empire State Building.
-
Utanför byggnaden sprang vi på en tjej som sålde biljetter för ett billigare pris än om man skulle ställa sig i den långa, feta, timlånga kön. Tack vare henne kom vi även in genom en bakdörr som tog oss före ännu mer kö. Väl där inne skulle vi få en liten introduktion innan vi åkte upp med hissen. Satte oss framför en bioduk där vi skulle få vara med om något som kallades Skyride. Helt plötsligt började säterna röra sig och vipps så var vi på helikoptertur över Manhattan i 4D-bio.
-
Sedan bar det av mot toppen där både jag och pappa lyckades fylla upp våra kamerors minneskort efter bara några minuter. Det är så himla häftigt att stå där uppe. När vi var klara tog vi hissen några tiotals våningar ner till souvenirbutiken. Där köpte vi en bild som togs på oss innan Skyriden. Fick en halv millisekunds förberedelse innan fotografen tryckte av, så ni kan ju tänka er hur söta vi blev. Lämnade byggnaden och tog tunnelbanan mot Brooklyn Bridge.
-
Väl där traskade vi sakta men säkert över bron, som denna gången var fylld av folk. Nästan så man fick armbåga sig fram i värmen. Medans pappa gick lös med kameran försökte jag spana efter Humphrey-huset från Gossip Girl. Kom nästan hela vägen över till Brooklyn innan jag fick syn på det. Innan vi gick av bron stannade vi till vid ett stånd för att köpa varsin mangoklubba. Precis lika god som senast.
-
Från Brooklyn tog vi tunnelbanan tillbaka till Manhattan och vidare till Central Park. Stannade till på en restaurang där vi åt middag, innan vi gick in i själva parken. Promenerade runt där inne i någon timma innan vi hade tappat all form av känsel i benen allihopa. Då gick vi tillbaka till hotellet för att sova. Jag piggnade dock till efter en liten stund och bestämde mig för att testa på att hänga på Times Squares röda trappa. Den är alltid smockfull med folk som inte gör någonting, vilket jag tycker är väldigt lustigt. Köpte mig en hamburgare innan jag slog mig ner på trappan, där jag stannade en halvtimma innan jag gick tillbaka till hotellrummet och somnade.
-
Pappa och jag uppe i Empire State Building
-
Utsikten
-
Jag och mammsen
-
Manhattan
-
Empire State Building
-
På Brooklyn Bridge
-
-
Humphrey-huset från Gossip Girl
-
Empire State Building från Brooklyn Bridge
-
Mangoklubborna
-
-
-
Brooklyn Bridge
-
John Lennon memorial i Central Park
-
Pappa och jag
-
En liten pond där man kunde åka båt
-
Söta va?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0