NYC - Day 3

På måndagen sa vädret regn mest hela dagen, så vi hade sparat all shopping tills då. När vi packat våra väskor och checkat ut från hotellet pallrade jag mig över gatan till den jättestora Forever 21-butiken. Fyra våningars shopping resulterade endast i två saker och en timma bortslösad tid.
-
När vi kom ut där ifrån tog vi tunnelbanan till SoHo, där vi spenderade resten av dagen. Visade sig att vad vi trodde skulle vara ösregn bara resulterade i lite duggande då och då. Hann med ett par affärer längs med Broadway innan vi slog oss ner på Wendy's för att käka lunch. Sedan fortsatte vi längre upp på gatan och jag fortsatte springa in och ut ur affärer, innan det var dags att åka tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor.
-
Hotellvärdarna frågade gång på gång om dom skulle ringa efter en bil till oss. Men bussen gick tre avenyer bort och bara ett par gator längre ner, så vi tackade nej om och om igen. Ibland glömmer jag av att jag är i landet där man åker bil överallt. När vi fått våra väskor började vi gå mot bussen. Någon gång här emellan hann pappa även bli bajsad i huvudet av en fågel. Hoppas du tvättat ur det pappsen.
-
Vid busshållplatsen möttes vi av världens längsta kö, då det bara var en kvart kvar tills bussen skulle avgå. Men vi kom på allihopa och fick till och med sitta bredvid varann. Bussresan tog närmare fem timmar, då halva Manhattan verkade vara påväg norr ut. Men vid 10-tiden rullade vi in på stationen i Boston och så bar det av hemåt igen.
-
Mamma och jag i Soho
-
På Times Square utanför hotellet
-
Hotellet


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0