NYC - Day One

Vid 7-tiden i lördags morse påbörjade vi vår resa mot New York. Efter en rätt behaglig bussresa från Boston (sov hela vägen) var vi framme vid hotellet. Vid incheckningen fanns inte våran bokning i systemet, som vanligt. Vet inte om jag ens kan räkna på fingrarna hur många gånger det har hänt oss genom åren. Kan inget annat än att skratta. Efter ett tag visade det sig att hon bara stavat fel på vårt efternamn. Ö:n kan ju vara lite tricky ibland.
-
När vi kom upp till rummet slog jag mig ner i fåtöljen och tittade på utsikten i chocktillstånd. Stod att rummet skulle ha utsikt över Times Square, men med våran tur räknade vi inte med mer än att man skulle kunna skymta det i ena hörnet om man lutade sig ut genom fönstret. Glad man kunde bli över hur fel man hade.
-
När vi gjort oss klara för våra turistäventyr tog jag mig 39 våningar ner för att hälsa på Amanda, Olivia och Julie som befann sig precis utanför vårt hotell. Sedan gick vi och åt lunch en megadyr lunch på Friday's innan tog vi oss ner mot Staten Island Ferry. Åkte den fram och tillbaka för att få se The Statue of Liberty, samt Manhattans skyline. Väl tillbaka på fastlandet promenerade vi vidare mot Ground Zero. Dessvärre kunde man knappt se någonting om man inte betalade och det hade vi inte tid till.
-
Tog tunnelbanan tillbaka till hotellet där jag hann power napa i 5 minuter, innan vi gav oss ut på gatan igen och gick bort till Broadways teater, Winter Garden. Där väntade en nästan 3 timmar lång Mamma Mia!-musikal, och oj vad bra den var. Så bra att en söt kines dansade med på sin privata balkong genom hela showen. Jag älskar musikaler, men hennes kärlek verkade vara en gnutta större.
-
Vid Times Square
-
Jag, Amanda, Julie och Olivia på tunnelbanan
-
Statue of Liberty
-
Manhattans skyline
-
På Broadway
-
Times Square
-
Våran utsikt by night


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0