April 30

Medans ni firade Valborg i Sverige firade jag tre månader i USA med att se min första baseballmatch och krocka bilen. Världens lamaste krock dock, det var mer som en knuff. But still. Skulle ut från parkeringen vid mataffären, tittar mig om och börjar backa. Hör världens längsta tut, så jag stannar och tittar bakåt åt andra hållet igen. Inser att min bilrumpa står inbackad i den andra bilens front. SMART ASS. Allt gick i ca 1 km/h så hade det inte varit för tutan hade jag inte ens märkt att jag körde in i något. Kändes ingenting. Ringer min värdpappa som får lösa hela grejen med snälla snälla killen som jag backade in i. Skulle min bil knuffa till någons bil så var det ju verkligen hans. I slutändan tyckte han så synd om mig att han nästan tog på sig skulden och försökte intala mig om att det var en svår plats att backa ut ifrån. Även om vi båda två visste att det helt och hållet var mitt fel. Hans bil kom undan med en repa framför framräcket och jag fick en decimeter lång repa där bak på bilen.
-
Måste återigen påpeka hur glad jag är över att ha hamnat i den här familjen. Min värdpappa nästan gratulerade mig för min nya amerikanska upplevelse, medans jag hade panik och inte visste vart jag skulle ta vägen. Det enda han och min värdmamma brydde sig om var att jag var okej. Jag som oroade mig så för bilen. Fyra timmar senare började han reta mig för hela grejen, då han tyckte att det var tillräckligt lång tid för att kunna börja skratta åt det. Nu tycker jag att jag har haft tillräckligt mycket oflyt dom senaste månaderna, så förhoppningsvis avslutade knuffen det kapitlet.
-
Efter mataffären hann jag iprincip bara hem och vända innan det var dags att plocka upp Rachel i skolan igen och köra till dansen. Lektionerna är exakt lika långa som ett Gossip Girl-avsnitt, så det är vad jag roat mig med dom senaste gångerna. När classen var slut var det snabba ryck hem för att trycka i oss lite mat, innan vi åkte vidare till Bens skola för pick up time. In med honom och bästisen i baksätet tillsammans med Rachel för att köra till tennisen. Väl där möttes vi av min värdpappa som åkt hem tidigare från jobbet, för att jag skulle hinna till baseballmatchen. Olivia hade fått biljetter till att se Red Sox av sina värdföräldrar och bjöd med mig. Så när vi kom tillbaka till huset tog min värdpappa över och jag klädde mig som en eskimå innan jag åkte för att plocka upp Olivia.
-
Vi båda satt som frågetecken större delen av matchen, eftersom ingen av oss kunde reglerna. Dom kastade bollen fram och tillbaka hur länge som helst, och när battern väl lyckats slå iväg bollen blev det katt och råtta-lek tills han blivit utbränd eller stannade vid en base. Sedan var det dags att kasta runt bollen i några minuter igen, innan nästa gubbe lyckades pricka den. Vi fick beskåda 5-6 homeruns, endast från vårt lags sida. LET'S GO RED SOX. Dessvärre begrep vi inte riktigt hur man läste av score boarden, då det var siffror överallt och allt var förkortat. Men om vi nu tolkade det någorlunda rätt vann vi med marginal. Är nästan säker på att det var fallet och jag tänker hålla fast vid det tills radion säger något annat. Efter tre timmars brännbollstittande är det nu dags att skalla kudden. Imorgon väntar lunch med Julie och sedan middag ute.
-
image description
Jag och Olivia i våra dösnygga kepsar
-
image description
-
image description
Baseballplanen


Kommentarer
S

Och du mobbar min alanya keps! Det var det värsta! Tror snarare att du blev inspirerad av den. Kan det stämma kanske? (Det var en retorisk fråga för innerst inne vet du att det är sant).

2012-05-03 @ 22:37:19
http://lofgren.blogg.se

Haha åh, din Alanyakeps. Klart jag inspirerades av den! Var fett avis på dig hela veckan.

2012-05-04 @ 05:04:57
URL: http://lofgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0