May 5

Klockan 9 imorse klampade mamma in i mitt rum för att dra ner mig till frukostbordet. Idag skulle jag nämligen visa dom runt i Boston. Eller dom mig runt i Boston. En timma senare tyckades en dödstrött jag ta mig upp ur sängen, för att ytterligare en timma senare sätta mig i bilen och åka mot tunnelbanan.
-
Vi började med att åka bort till Harvard Square. Min kusin ska börja plugga där i höst, så det ville dom väldigt gärna se. Gick runt inne på campuset ett tag och tog sedan mod till mig att peta på grundaren av skolan, John Harvards, gyllene tå. Eller sko. Tydligen ska man få lycka med sig hela livet, men har även fått höra att folk har kletat in både det ena och det andra på den. Just för att alla vill ta på den. Så nu får jag leva lycklig med digerdöden vid min sida.
-
Påväg tillbaka till tunnelbanan gick vi förbi Pinkberry, där vi köpte varsin frozen youghurt. Satte oss ner på en stenmur och glodde på människor. Fick beskåda en liten knarkhandel under tiden. En mycket odisktet sådan. När jag gick igenom bilderna från kameran upptäckte jag att den var ett steg längre än vad vi såg. Bläddrar ni fyra bilder ner ser ni en tjej i bakgrunden som lämnar över pengar till en kille i blå jacka. Denna kille lämnade i sin tur över pengarna till en annan kille som gick runt precis framför oss, och tillbaka fick han ett rör pulver som han sedan överlämnade till tjejen. Allt det här mitt i stan.
-
När vi ätit upp hoppade vi på tåget och åkte vidare till Quincy Market. Ett ställe som jag helt och hållet lyckats missa. Min värdmamma tipsade mig om det första gången jag skulle till Boston, men letade uppebarligen inte tillräckligt noga för att hitta rätt. Där satte vi oss på en uteservering och smällde i oss varsin fet hamburgare innan vi på gående fot tog oss vidare till Boston Common. Där hade jag planer på att vi skulle åka svanbåtar i den lilla dammen, men det visade sig vara en stor båt som massor med folk kunde åka i. Jag ville ha en egen trampbåt, så vi skippade det. Dom fick åtmonstone se sina första amerikanska levande ekorrar där. I förrgår fick vi se en liten stackare bli påkörd av en bil precis framför oss. Väldigt okul. Mår fortfarande dåligt.
-
Gick ut ut parken och vidare till Newbury Street som mamma så gärna ville se, men när vi väl var där var hon inte det minsta sugen på att kolla i affärer. Tog oss iallafall bort till en Apple Store där pappa ville kolla på iPad. Sedan gick vi till Starbucks och köpte kaffe innan vi hoppade på tunnelbanan tillbaka mot Braintree. Lyckades pricka in att åka samma tid som Red Sox-matchen slutade, så tågen var knökfulla. Nätt och jämnt att vi kom på. Har alltid flyt med tågen. Detta händer var och varannan gång jag ska någonstans.
-
Väl tillbaka i Braintree mötte vi upp min värdfamilj inne i mallet och så gick vi till Cheesecake Factory för att äta middag. Måste ändra mitt mönster där snart. Äter alltid cesarsallad och white chocolate rasberry cheesecaken. Fast å andra sidan, varför bryta ett vinnande koncept?
-
Jag, pappa och John Harvard med den digerdödssmittade skon
-
Biblioteket
-
Jag och mamma på trappan utanför
-
Med våra frozen youghurts. Knarklangningens början i bakgrunden
-
Mamma, jag och pappa
-
Pappa och mamma utanför Quincy Market
-
Innuti byggnaden
-
Pappa och jag nere vid Bostons hamn
-
Två ekorrar i Boston Common
-
En ekorre som kom så nära som en halvmeter ifrån mig
-
I Boston Common
-
Mamma och jag
-
Pappa och jag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0