Last Days in Boston

Som ni kanske förstått så har jag stått med fötterna på svensk mark ett tag nu. Är tillbaka på mitt gamla jobb där jag kommer få fast anställning om ungefär en månad och livet rullar på. MEN JAG SAKNAR USA SOM TUSAN och det är då säkerligen inte det lättaste att komma tillbaka till samma gamla svenssonliv efter ett helt fantastiskt år på andra sidan jorden. Till alla er som ens har minsta lilla fundering på att åka - ÅK! 
 
Lyckligtvis för mig så kunde jag inte hålla mig borta speciellt länge, utan åker tillbaka till Boston redan nästa vecka för att hälsa på mina fina i 2,5 veckor. Ska även ta mig en sväng till Chicago som jag aldrig hann se under mitt år och förhoppningsvis hinner jag med iallafall en dag i NYC också. Vill åka NU!
 
Hur som haver så var det här egentligen inte alls vad jag skulle skriva om, utan istället var tanken min sista vecka i Boston innan resemånaden. Vickan, min kära vapendragare hemifrån Sverige, landade på Logan airport sent på tisdagskvällen där jag plockade upp henne för att spendera en vecka i mina trakter innan en månads resande började. 
 
Jobbade resten av veckan, men hann ändå med en pannkaksfrukost med Lilly på ett mysigt litet café, samt en sväng både till Wrentham outlet och mallet i Braintree för att Vickan skulle få fylla upp sin resväska lite. Även jag lyckades bränna en väldigt onödig summa pengar. På fredagskvällen mötte vi upp Niklas, Jakob och Ola för att utklassa dem på lasertag en sista gång. Där efter styrde vi vidare mot Cheesecake Factory för att äta middag med Lilly.
 
På lördagen åkte vi in till Boston där vi mötte upp Mikaela en sista gång innan hennes flytt till NYC och tog Vickan på sightseeing i staden. Gick Newbury st upp, klappade lite ekorrar på avstånd i Boston Common och mötte sedan upp Niklas och Jakob för att äta middag på Dick's. En restaurang med otrevligast möjliga personal som skriker på sina gäster och skriver elaka grejer på hattar som man sedan får på huvudet. Haha, hade ganska kul åt det allihopa.
 
På söndagen stod ännu mer sightseeing på schemat. Tog oss en sväng till Cambridge och Harvard, där vi även hann med att luncha med min kusin som jag inte sett på hundra år. Vickan fick prova på ostron för första gången och jag lyckades spendera ännu mer pengar. Hann med en runda ner till hamnen också, innan vi avslutade kvällen på bio med hela gänget. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0