First of December

Vart tog hösten vägen? Kan inte förstå att vi redan gått över i december månad och att mitt år börjar närma sig slutet. 
 
Första december firades med några millimeters snö, samt julgransshopping. Knödde in mig i minivanen tillsammans med min värdfamilj och åkte mot gården där granarna såldes. Upptäckte en enorm skillnad på julgranskvalitet här, då var enda en man plockade upp var PERFEKT. Jag snackar täthet och symmetri i högsta grad. Annat mot dem pinnarna med tre grenar åt varje håll som man hittar hemma i Sverige. Köpte andra granen vi petade på och firade med en kopp varm choklad efteråt. 
 
Fram mot kvällen åkte jag in till Boston för att träffa Elena som var på besök från New York. Vi var på training school tillsammans och har tråkigt nog bara setts en gång sedan dess. Vi slog oss ner på Cheesecake innan vi gick till deras hotell för att för att göra oss iordning innan vi drog iväg till en fest. Vid tretiden hade vi fått nog och släpade fåra fötter på en 45 minuters lång promenad i högklackat tillbaka till hotellet (tunnelbanan hade slutat gå). Jag slank in på hotellet utan problem och fick en gratis natt på hotellrumsgolvet inlindad i ett överkast. 
 
 
 


Kommentarer
paulina

Vad har du för.operatör till din svenska mobil här i USA?

Svar: Använder mig av Tmobile!
Alexandra Löfgren

2012-12-10 @ 21:14:11
URL: http://aupairpaulina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0