Hurricane Sandy

 
Nu ska jag droppa en MEGABOMB här, även om det väl inte är någon direkt nyhet längre. Alla presidentvalsreklamerna som tagit över var enda radiostation här i Amerikat blandas numera ut med nyheter om "Sandy". Min allra första, livs levande, orkan är nämligen påväg hitåt. Tydligen är Massachusetts återigen i rödzonen och tydligen är det den värsta orkanen på 10 år. Låter väl trevligt? 
 
Har redan börjat blåsa mer än naturligt, men jag tror inte den skulle slå till förrän om ett dygn. Där emot är skolorna stängda och folk uppmanas att stanna inomhus och hemma från sina jobb, samt att plocka in alla föremål som kan tänkas blåsa iväg. Hoppas att bilen står kvar. Blev även uppmanad om att åka och tanka bilen, då bensinstationerna kan tänkas stängas ner. KAOS. 
 
Jag sitter här och korsar mina fingrar för att vi ska få behålla ström och värme, men med största sannorlikhet kommer vi förlora båda. Men så länge huset står kvar så ska vi väl vara glada. Jag tror dock inte riktigt på galenskapet förrän jag ser det med egna ögon. Har lite svårt att tro att Sandy skulle slå sig in här bland alla träd. Men det återstår att se.


Kommentarer
Cassie

hemsk orkan! har vänner som blir i NY usch! tycker synd om alla som bor där!

2012-10-31 @ 22:48:47
URL: http://kalynz.blogg.se
Sandra SG

läste att du åkt som aupair vad tycker du om det? :)

2012-10-31 @ 22:49:46
URL: http://sategu.blogg.se
Sandra SG

läste att du åkt som aupair vad tycker du om det? :)

2012-10-31 @ 22:49:46
URL: http://sategu.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0