Happy Thanksgiving!

 

Imorse bar det av till Cape Cod för att fira Thanksgiving med hela tjocka släkten. Vi åt mat och åt mat och åt mat. Tills jag dog och fick jätteont i magen. Nu, nästan 5 timmar senare börjar matkoman sakta men säkert äntligen försvinna. USA har alldeles för många äthögtider. 

 

Om en halvtimma drar Black Friday igång, vilket betyder en jävla massa discounts i affärerna från och med midnatt. Glada affärsbiträden i butikerna som tvingas jobba natt kan jag tänka mig. Jag däremot, ska inte åka någonstans mitt i natten för att shoppa, utan ska istället försöka få lite plugg gjort, packa väskan och sedan skalla kudden. Imorgon åker nämligen jag och Nicole till NYC, för att fortsätta Thanksgiving-firandet ända fram till söndag.

 

 



Kommentarer
Ebba

Hej! googlade och hittade din blogg. Ska åka som au pair nästa år till USA. Åkte du privat? Pluggar du? Och hur lärde du känna nya vänner osv? :) Hoppas du orkar svara!

Svar: Åh, vad kul :) Har du hittat familj än? Jag åkte genom Cultural Care, och mitt visum kräver att man pluggar 6 credits som det heter. Så jag tog en weekend class i Albany, NY och sedan en engelska class på Harvard. Angående vänner så är det hur enkelt som helst att träffa folk här! Alla är jätteöppna och vill träffa nya människor de med.
Alexandra Löfgren

2012-12-11 @ 01:29:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0