Niagara Falls

På den första av två weekendresor med mina föräldrar i Oktober tog vi bilen upp till Niagarafallen och Kanada. Kom igenom tullen utan problem, lämnade av bilen vid hotellet och blev visade upp på vårt rum. Tror jag och mamma stod där och gapade i någon minut innan vi blev avbrutna av mannen som bar våra väskor. VILKEN JÄVLA UTSIKT. Hade varit skeptisk till hela den här vattenfallsgrejen hela tiden, då jag inte är mycket för att titta på saker, men jesus i min låda alltså. Vattenfall är rätt coola. Ska alltid låta mamma boka hotell i framtiden.
 
Så, efter att ha agerat kineser i en si sådär 20 minuter och fotat allt man kunde se från hotellrummet gick vi ner till vattnet. Vid 7 tiden slog de på lampor så vattenfallen lystes upp i alla regnbågens färger. Tror vi var så mycket i extas man kan bli över lite vatten faktiskt. På vägen tillbaka till hotellet stannade vi till och käkade innan jag, halvsjuk som jag var, dog i sängen. 
 
På lördag morgon gick vi ner till fallen igen för att åka en båttur som kallades "Maid of the Mist". Den tog oss så nära hästkofallet att man blev helt dyngsur, trots att vi hade ponchos på oss. Himla skönt när det var cirka 8 grader i luften. Där efter väntade en annan tur som tog oss in i berget bakom vattenfallet. Man såg inte mycket mer än en vägg av vatten, men det var rätt häftigt ändå. 
 
På kvällen hade vi reserverat bord på hotellets restaurang, som vi fått höra skulle vara jättebra. Kändes himla bra att kunna beställa in en drink lagligt igen måste jag säga. Inte hänt sedan i juli. Som om detta inte vore nog med belåtenhet, så kommer inte bara köttet in på tallriken jag beställde, utan även en liten skål med bearnaisesås(!!!). WEHOOO. (Det + räkor är det första jag ska äta när jag kommer hem till Sverige. Inte tillsammans såklart, men ni förstår).
 
Söndagen var vår sista dag, men eftersom bilfärden tog cirkus 8 timmar + stopp så begav vi oss mot Boston redan efter frukost, och kom hem lagon till att Patriots vann ännu en match. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0