Packat och klart

...Nästan iallafall. Packa för ett år går inte. Packa för en årstid går där emot. Så det gjorde jag. Resten köper jag i USA.
-
Om 12 timmar bär det alltså av. Kommer inte sätta min fot på svensk mark förrän tidigast år 2013. HUR SJUKT? Ska man skratta eller gråta? Klockan 11.25 går planet mot London och Heathrow, där jag ska spendera ca 2 timmar innan jag flyger vidare till New York. Landar 17.40 amerikansk tid, och 23.40 svensk tid. 10 timmar på ett flygplan. Kul?
-
Mina första 3 dagar och 4 nätter kommer spenderas på St. John's University, Long Island, NY med alla andra au pairer som åker samma datum. Kommer få åka på en liten rundtur i New York, men absolut inte tillräckligt lång för att hålla mig borta resten av året. Lyckligtvis bor jag en inte allt för lång bussresa där ifrån.
-
På fredag morgon hoppar jag och resten av alla Boston folks på bussen mot våra värdfamiljer. Can't wait.
-
image description
-
Paken till värdfamiljen. ERKÄNN FINA? Vad dom innehåller är en hemlisssss.
-
image description
-
Vet inte om jag behöver säga något annat än ka-ching. Hatar att bära runt på kontanter, men eftersom man måste ha det första veckan i New York kan jag lika gärna passa på att flasha med dom.
-
image description
-
Älskade, älskade lakrits. Ska bli spännande att se om jag överlever när detta har käkats upp. Amerikanskt godis är ju ingen höjdare har jag hört.
-
image description
-
Mina nästan färdigpackade väskor. Fick ha 23 kilo i varje. Retsamma dom är som vill att man ska försöka få ner det i en karbinväska.


Kommentarer
Em

Hur fick du ha 2x23 kgs väskor? :o fusk!

har du tips på vad man kan köpa till värdbarnen? =)

2012-02-21 @ 00:02:19
lofgren.blogg.se

Haha, ja du. British Airlines tillät det helt enkelt. Hur mycket får du ha? Jag köpte en rosa prinsessklänning med vingar och en tiara till flickan. Pojken fick en Zlatan-tröja och GoGo's :)

2012-02-21 @ 00:10:00
URL: http://lofgren.blogg.se/
Em

Haha , fan vad nice!

Jag vet inte än... har precis börjat fylla i min ansökan så jag tror jag är 100 på att jag ska åka! är det värt de tycker du? ;)

Trevligt, hoppas dem blev glada :)

2012-02-26 @ 23:15:49
lofgren.blogg.se

Jaha, okej :) Ansökan är en pain in the ass, men jag tycker helt klart att det är värt!

2012-02-27 @ 03:57:55
URL: http://lofgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0