New York City

Fredag den trettonde levde sig verkligen ut till sitt yttre. Mikaelas buss till South Station kom försent, så vi missade bussen till New York. Dock hade vi tur i oturen, då det kom en ny buss bara några minuter efter att våran åkt. Kineserna på bussbolaget var snälla och lät oss åka med den istället. Resan tog ca 5 timmar, istället för 4, eftersom vi var långt ifrån dom enda påväg till NY.
-
Väl framme fick vi tag på en taxi som tog oss från China Town till lägenheten. Taxin tog även Mikaelas mobil, med alla nummer vi behövde till folk vi skulle träffa där. Självklart var taxin long gone när vi upptäckte det. Efter några minuters terroriserande svarade äntligen taxichauffören och kom tillbaka med telefonen. Snäll.
-
Med mobilen i behåll tog vi våra feta väskor  och gick över gatan för att köpa tacos. Där blev blev vi uppmötta Herman och gick till lägenheten. En rätt så liten en, men det fanns ändå gott om plats för alla fyra. Dessutom låg den bara tre blocks från Central Park, så det fanns minsann inte mycket att klaga på. Efter att vi ätit gjorde vi oss i ordning för kvällen och tog en taxi till en nattklubb vid namn Griffin. Rebecca tog en senare buss till NYC, så henne mötte vi upp först där. Inne på klubben hängde det kristallkronor i taket och folk dansade på soffor gjorda av läder. Hade en sjukt rolig kväll!
-
När vi vaknade upp på lördagen beställde vi hem en pizza för 140 kronor och åt den till frukost. Ja men ta mina pengar bara. Förvånades av 20 grader och sol när vi öppnade altandörren till bakgården. Denna dag var tänkt som shoppingdag, men efter att ha sett för många avsnitt av Gossip Girl ville jag gå över Brooklyn Bridge först. Så vi drog på oss lite kläder och tog tunnelbanan dit. Herman agerade personlig tour guide, då han jobbat med det tidigare. Väl över på andra sidan satte vi oss vid en strand, där vi hamnade mitt i ett bröllop. Mitt första, haha. Varför gifta sig helt centralt framför massa människor man inte känner?
-
Rätt som det var hade Brooklyn stulit fyra timmar av dagen, så istället för att gå tog vi tunnelbanan till SoHo och åt lunch. Rebecca hade glömt kvar sin väska på Griffin och Herman skulle iväg, så jag och Mikaela vinkade av dom och begav oss ut på egna shoppingäventyr. Fick köpt mina vita Converse, som inte fanns här i min storlek och även en tröja från älskade Top Shop. Det suger verkligen att vi inte har det i Boston. Sedan tog vi oss på något sätt tillbaka till tunnelbanestationen utan några större problem och åkte till lägenheten. Hängde lite där innan det var dags att göra oss iordning för ännu en utekväll.
-
Började på Griffin även denna kväll och åkte sedan vidare till ett annat ställe vid namn 1 OAK. I den enorma taxin dit satt massa andra svenska tjejer som också följde med. Fick höra att båda dessa klubbar ofta var invaderade av kändisar, men jag såg minsann inte en enda. Dansade där i några timmar och när solen gått upp tog vi taxin tillbaka hem och åt upp sista bitarna av pizzan. Sedan somnade jag, Mikaela och Rebecca på hög i soffan.
-
Efter 4 timmars sömn vaknade jag upp pigg som en nötkärna. Vet inte när det hände senast, om det någonsin hänt. Tillslut vaknade Mikaela också och så kollade vi på TV innan dom andra vaknade. Rebecca skulle med en tidig buss, så hon begav sig av med sitt pick och pack när vi andra gick till Subway för att köpa frukost. Sedan gick vi tillbaka till lägenheten för att packa ner sista sakerna och trycka ihop resväskan. Herman skulle iväg till jobbet, så jag och Mikaela lämnades ensamma i den stora staden för andra gången. Gick våra tre blocks ner till Central Park där vi gick runt ett tag innan vi slog oss ner på en gräsmatta och åt kakor.
-
När det var dags att gå mot tunnelbanan insåg vi att jag virrat bort oss till fel sida parken. Tog oss en jäkla tid att komma tillbaka till tunnelbanan som skulle ta oss till bussarna i China Town. Vi har helt inställda på att få ta taxi hela vägen och stressa ihjäl chauffören. Men väl ute ur parken insåg vi att vi hade tid ändå. Tunnelbanan tog ca en halvtimma + några minuter till eftersom China Town-hållplatsen självklart var avstängd. Efter en lördag med flyt behövde vi ju en söndag fylld med motgångar. Fick åka enda bort till Brooklyn Bridge och ta en taxi där ifrån. Kostade dock inte mycket mer än $5. Överkommligt. Gick in i en liten butik och köpte chips, sedan rullade bussen tillbaka till Boston in på hållplatsen. Jag älskar New York.
-
Mikaela i taxin från China Town
-
Brooklyn Bridge
-
Herman, Rebecca, jag och Mikaela
-
NYC
-
En mangoklubba jag köpte i ett stånd på bron
-
Brooklyn Bridge
-
I Converse-affären
-
Mikaela och jag i Central Park
-
Central Park
-
På vår lilla kak-picknick
-
Från parken
-
Central Park


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0