Saturday

I lördags kravlade jag mig upp ur sängen klockan tio och gjorde frukost. Eftersom min värdfamilj vaknar runt 7-halv 8 även på helger var dom long gone. Grävde lite i kyl och frys innan jag bestämde mig för toastad våffla och apelsinejuice. Visst har jag väl alltid tyckt om apelsinjuice, men jäklar vad gott det var. Har börjat sukta efter väldigt oväntade saker senaste tiden. Efter frukosten gick jag upp och gjorde mig iordning för att åka mot Boston. När jag kom ner igen hade Grammy gjort tagit fram lite färdkost till mig, så jag hoppade in i bilen med en cola, pajkakan och en peanut butter and jelly sandwish. Den sistnämda hamnade tragiskt nog till största delen i knät.
-
På vägen till Cape Cod insåg jag att min bil har farthållare och eftersom det nästan bara är motorvägar hem behövde jag inte göra mycket mer än att vrida på ratten då och då. Morgonen räddad.
-
Mötte upp Olivia vid tåget och så åkte vi tillsammans in till Boston, som visade upp sig från sin allra bästa sida. Det pågick en aminemässa där inne, så det kryllade av folk utklädda till sience fiction-figurer överallt. Gick upp och ner mellan butikerna på Newbury Street innan det var dags att äta lunch. Vi slog oss ner på Cheesecake Factory tillsammans med Mikaela och Emma. Smällde i mig ytterligare en cheesecake. Efter några timmar där gick vi tillbaka till Newbury Street och shoppade fram till klockan halv 11. Fantastiskt att affärerna kan vara öppna så länge.
-
När vi hoppade av tåget hade vi båda fått varsin fin liten parkeringsböter på vindrutan. Min tredje. Dags att börja betala snart kanske? Fick åka och växla lite pengar på en bensinmack för att kunna betala och sedan åkte vi hemåt. Även denna gång kom jag hem med tömd plån, utan kom hem med ett par mintgröna jeans, en tshirt och virkade shorts.
-
image description
På Cheesecake Factory
-
image description
Fina animegubbarna
-
image description
Satt ett band och spelade nere vid tunnelbanan. Grym skylt tyckte jag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0