April 2

Idag var dagen då jag fixade ett avloppsstopp för första gången. Förhoppningsvis även sista gången. Tänker inte gå in på några smaskiga detaljer, utan ville mer bara dela med mig av hur händig jag är. Låter er fantasi få avgöra hur äckligt det var.
-
Idag var även dans- och tennisdag för mina ungar. Körde direkt från Rachels skola till dansen, sedan hann vi vara hemma en kvart innan det var dags att plocka upp Ben och hans vän i skolan för att köra till tennisen. På vägen dit åker man förbi ett stall, med massa fina hästar i hagen. Blir ju inte lite sugen på att rida när jag ser dom. Saknar mina små pollar.
-
När jag slutat jobbet åkte jag till Walpole för att plocka upp Olivia, en nyinflyttad svensk tjej. När jag svängde in på hennes gata svimmade jag. Alla hus var stora som slott. Jag tycker ändå att många av husen på min gata är stora, men i jämförelse med husen där är mina grannhus sommarstugor. Det är sådana kontraster i områderna här, tillskillnad från i Sverige. Istället för att ha fina och fula områden har dom områden med fina och fula hus blandat. Så fort man svängde ut från Olivias gata var ju husen normalstora igen. I mitt område ligger dom fina och mindre fina husen helt huller om buller.
-
Jag och Olivia bestämde oss för att åka och äta på Chili's. Jag nöjde mig dock med en brownie, eftersom jag lagade middag innan jag lämnade huset. Spaghetti och kalkon försökte jag trycka i ungarna. Kalkonen var äcklig. Blev inte så mycket bilder på gårdagens inköp som jag sa att jag skulle visa idag. Får bli imorgon istället. Är ledig fram till någonstans runt 3.30 PM, så jag ska försöka inviga en utav mina nya ägodelar. Nämligen träningsskorna. Innan det är dags att skjutsa Rachel till karaten.
-
image description



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0