New York City

I fredags efter lunch hoppade vi på bussen mot NYC. Även denna gång tog resan en bra bit över fyra timmar. Vet inte vad som hänt med trafiken det senaste. Bussens WiFi fungerade självklart inte heller på 15 dollars-kinabussen. Snacka om att inte få mer än man betalar för. Vid 8-tiden var vi iallafall framme och påväg till vår väns lägenhet på Upper East där vi skulle bo. Lyckas först snurra iväg oss till fel linje, för att sedan även lyckas åka åt fel håll. Ibland går det bra alltså.
 
Ett bra tag senare kom vi iallafall fram, utan att behöva använda oss utav taxi. Käkade middag och gjorde oss iordning. Sedan kom Hermans vän ner till vår lägenhet med en svensk tjej. Visade sig vara Frida som jag känner här ifrån Boston. Vad är oddsen att hon bor hos sin kompis två våningar upp i samma hus?
 
Framåt natten tog vi en taxi och gick ut allihopa tillsammans. Började på Griffin som alla tröttnat på, men som faktiskt alltid brukar vara jäkligt kul. Sedan gick vi vidare till 1 Oak där vi träffade ingen mindre än.. CHRIS BROWN! Väldigt passande att jag kan 0 av hans låtar. Men jag var glad ändå. Dock var han inte speciellt mycket att hänga i julgranen, då han inte gjorde mer väsen av sig än ett fniss när vi försökte prata med honom. Inte ville han vara med på bild heller. Hans säkerhetsvakter var där emot som på nålar och ryckte Emmas kamera ur handen på henne när hon fotade honom. Men då ryckte Chrissan den ur vaktens händer och gav tillbaka den. Så, han får väl godkänt ändå. 
 
På lördagen åkte vi mot Ground Zero där vi hört att det skulle ligga en bra outlet. Tackar gudarna för att jag hade med mig Frida, eftersom att jag långsamt dog där inne och hon lika så. Hittade inga kläder och var verkligen dödstrött. Emma och Nicole spenderade där emot hela dagen där inne, medans jag och Frida käkade och gick runt på stan istället. Vid middagstid möttes vi upp igen och åkte till ett supermarket där vi köpte tacosingredienser. Ambitiösa brudar jag hänger med. Sedan dog vi lite innan det var dags att göra sig iordning inför ännu en utekväll. 
 
Innan vi lämnat huset hade vi blivit inbjudna till 8 olika klubbar. Innan vi tagit oss från taxin till första stället hade vi fått fyra inbjudningar till. Tänkte försöka hinna med alla, men insåg att det bara skulle ge oss ungefär 20 minuter på varje ställe, haha. Började kvällen på RdV, där vi inte stannade alls länge. Jättelitet ställe och typ helt tomt. Efter det gick vi vidare till Ajna där sprang på ett gäng modeller som tyckte att de var skitsnygga. Jag lyckades aldrig ta dem seriöst. Stannade faktiskt kvar där ett bra tag, innan vi fortsatte i Limousine bort mot Lavo, för att sedan avsluta på 1 Oak igen strax innan stängning. Denna gången utan Chrissan. På söndag morgon vaknade vi upp och åkte direkt mot bussen hem.
 
På bussen mot NYC
 
Frida, jag, Emma och Nicole på fredagskvällen
 
På Griffin
 
Gissa vem?
 
Chris Brown, wohoo
 
Emma, Nicole, Frida och jag på lördagskvällen
 
Emma och Nicole
 
Påväg ut ur limmon
 
På Ajna


Kommentarer
Emma

Ett tips om andra bussar är megabus.com. De är ibland ett par dollar billigare än China-bussarna. Vet dock inte om dom har wifi :/

Svar: Haha har åkt med megabus några gånger också, men det slutar alltid med $20 dyrare biljetter. Där brukar det finnas Wifi.
Alexandra Löfgren

2012-08-15 @ 05:28:04
URL: http://nilima.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0