Beauty And The Beast

Imorse fick jag köra på den amerikanska highwayen för första gången. Dog inte. Åkte till Verizon för att försöka fixa ett abonnemang till min Iphone. No luck with that. Enligt dom kunde man inte ha ett amerikanskt abonnemang i en svensk Iphone 4. Tror jag inte på. Gick vidare till en annan operatörbutik, men det var stängt. Hann inte kolla mer än så för jag, Jess (min värdmamma) och Rach skulle på bio. Beauty and the Beast i 3D. Älskar den filmen. Köpte popcorn dränkta i smör. Kommer nog rulla om en månad ändå.
-
På vägen hem fick jag köra Jess minivan. En buss. Automatväxlad, vilket jag aldrig kört innan. På highwayen. Vet inte hur många gången min hand var påväg till växelspaken. Men det gick bra. Vissa kurvor är extremt skarpa här och syns inte riktigt, så ibland får man nästan ställa sig på bromsen. Skyltarna är lite mer diskreta än vad dom är i Sverige, där hastighetsskyltarna skriker på än. Även om det finns skyltar för allt. Typ om det är en bred eller smal väg man kör på. Det kan man ju inte se själv liksom.
-
Klockan 6 börjar Super Bowl. Go Patriots! Har inget val. Måste heja på dom vare sig jag vill eller inte. Alla här i New England-området går runt i deras matchtröjor. Min värdpappa har köpt en footballskaka som vi ska äta till matchen. Dom göder mig bra.
-


Kommentarer
Emma

Vad kul att se att det har gått bra (än så länge) för dig. Jättekul att du har en blogg, så jag kan hänga med lite mer om vad barnen och familjen har för sig nu för tiden. Och du behöver inte heja på Patriots, jag klarade mig utmärkt utan att göra det ;)

- Emma

2012-02-05 @ 22:01:11
URL: http://nilima.blogg.se/
lofgren.blogg.se

Kul att du läser! Alldeles för vågat att gå emot strömmen när jag är ny i stan ;) Patriots hade snyggare matchtröjor så jag hade nog hejat på dom ändå. Synd bara att dom inte vann. Bor i ett deprimerat hus nu, haha.

2012-02-06 @ 04:45:34
URL: http://lofgren.blogg.se/
TESS

Hejsan! Kul att läsa din blogg, jag åker som au pair om tre veckor :) Hur gick det med att skaffa ett abbonnemang sen? Funderar på ifall jag ska ta med min iPhone 4 och ifall det går att skaffa ett abbonnemang till den. Min familj sade att de skulle köpa en mobil till mig, men känns lite onödigt om jag kan ta med min liksom.

2012-02-07 @ 09:23:53
URL: http://tewss.blogg.se/
lofgren.blogg.se

Hej Tess! Vad kul :) Vart ska du? Jag hittade ett abonnemang hos Tmobile som kostar $30 i månaden, så får man fritt internet och 1500 min att ringa och smsa för. Tex så kan du ringa i 500 min och skicka 1000 sms osv.

2012-02-08 @ 01:52:58
URL: http://lofgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0