Presidents Day

..är vad det är idag. På min 3-verckorsdag i USA. Pinsamt att jag var tvungen att googla fram vad mer det betyder än att alla är lediga. En dag till ära av USAs första president är tydligen vad som pågår just nu. Inte jätteparty, men nu vet vi det iallafall.
-
Kom hem från NH för några timmar sedan och nu sitter jag och värmer mig framför min brasa. Saknar jaccuzin. Svängde förbi en butik vid namn Swedish Shop på hemvägen, som mina värdföräldrar pratat om sedan jag kom hit. Köpte Dumleklubba och pepparkakor. GOTT. Jag som inte ens gillar Dumle egentligen. Inte broccoli heller för den delen, men vad åt jag här om dagen? Mina smaklökar har hamnat i chocktillstånd.
-
Skidåkningen i Loon var både sämre och bättre än Waterville. Längre och brantare backar, men sjukt isigt på sina håll. Man har ju inte en chans att svänga på isfläckar, så ibland gled man 20 meter rakt ner utan något fäste. Ett under att jag stod på benen alltså. Jag var för övrigt den enda som inte ramlade. Och nej, jag fegade inte. Äger bara på skidor. Min värdmammas pappa gjorde fetaste faceplanten och blödde från halva ansiktet, haha. Efter skidåkningen bjöds det på gratis shottar på afterskin. Det är så nära fest ett småbarn som jag kommit här.
-
Resan hem var dom snabbaste 3 timmarna i mitt liv. Ben tvingade mig ladda ner Temple Run som vi spelade hela vägen. Han på sin ipadda och jag på min iphone. Alla i USA har verkligen ipads.
-
Beställde precis hem kinamat som jag hoppas kommer snart. Min värdmamma har börjat lära sig vad för mat jag tycker om, så jag får alltid läsa menyerna 300 gånger då jag brukar få höra "just so you know, it's spicy" eller "it's fried" när jag tror att jag har bestämt mig för vad jag vill ha. Blir galen på friterad mat som flyter runt i fett och smör. Det är äckligt :(((
-
Rachel ville skriva ett meddelande till sin 5-åriga bästis som hon tror läser min blogg. Tror jag med. "Hi Ellie. Do you want to be crazy with me at our birthday party? From Rachel"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0