Decisions, decisions

Idag fattade jag mitt svåraste beslut sedan jag kom hit. Förlänga och stanna kvar ytterligare ett år, eller åka hem i februari? Svaret blev det sistnämnda. Just nu vill jag inte ens tänka på när jag ska tvingas lämna älskade USA, men ett år som au pair tror jag räcker för min del.
 
Så, vad gör man när man kommer tillbaka till Sverige? Gräver ner sig under täcket och ångrar att man inte stannade kvar? Har redan ångest över att året kommer ta slut innan jag vet ordet av, även om det är mer än halva tiden kvar. Det går alldeles för fort.
 
Mina efterblivna vänner i Sverige. Skulle vilja flytta hit er, allihopa.


Kommentarer
Emma

När man kommer hem gråter man en del, saknar familjen något fruktansvärt men det går över. Eller ja, över är väl fel ord, speciellt med tanke på att jag åker tillbaka, men det blir lättare. Man vänjer sig vid Sverige igen och lär sig att uppskatta vissa delar mer än vad man gjorde innan. I värsta fall, vänta två år och kom tillbaka igen ;)

Svar: Åh, jag hörde att du skulle komma tillbaka! Fasen vad kul. Måste du göra om hela ansökan och sådant?
Alexandra Löfgren

2012-07-04 @ 23:58:02
URL: http://nilima.blogg.se
Emma

Japp, hela ansökan + au pair skolan. Lite segt med det sistnämnda kanske men hoppas man kan knyta lite kontakter med folk runt om i Usa iaf. Ska verkligen bli jätte kul att komma tillbaka :)

Svar: Ja, men det är ju ett jättebra sätt att träffa vänner på iallafall. Hörde att du blir klar med plugget dagen innan du måste åka haha. Bra timeing!
Alexandra Löfgren

2012-07-09 @ 02:33:06
URL: http://nilima.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0