Helgen

I fredags efter OS fortsatte jag och Linda vårt TV-tittande med världens bästa serie, Skins. Har lyckats göra henne lika beroende som jag var för ett år sedan, hehe. Sedan var det bums i säng, för att vakna upp nästa morgon och göra sig i ordning för en dag på stan med Mikaela. Tjena mittbena vad mycket svenskar det traskar runt i Boston på sommaren. Fick tänka till lite extra ibland för att komma ihåg vilket land man faktiskt befann sig i. Eller okej, så illa var det inte. 
 
Fram mot kvällen sa vi hejdå till Mikaela och fortsatte över bron till Cambridge för en pokerkväll. Jag som aldrig spelat på riktigt tidigare har nu lärt mig både hur man spelar, bluffar och fuskar. Inte illa pinkat på en enda kväll om jag får säga det själv. 
 
Idag stod Boston Harbour Islands på schemat, men det blev inställt på grund av värdet. Som precis allt annat här i staterna. Landet där några ynka regndroppar kan ställa in allt som har med utomhusaktiviteter att göra. Istället spenderade vi morgonen på Panera Bread tillsammans med en ny svensk au pair som bor i Newton. Pratade och åt frukost i flera timmar, för att sedan åka tillbaka hem till Linda och kolla på en film ingen annan ska utsätta sig för att se. The Human Centipede 2. Såg första filmen förra året och det var verkligen mer än nog. Tydligen ska det komma en tredje också.
 
Innan det var dags för mig att åka hem fick jag vara med och sjunga för Lindas värdbarn som fyllde 4. Sedan blev jag kvarhållen ett tag till med både pizza och spider man-tårta. Där efter satte jag mig i bilen och körde hemåt. Det är under dagar som denna som man förstår vad som menas med att New England har värsta bilförarna/trafiken i landet. Blikers, speglar och bromspedaler existerar inte. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0