July 16

Se där ja. Igår dödade jag en spindel och idag regnade det för första gången på jag vet inte hur länge. Fast det var väl rätt åt oss som har haft sol och 30 grader i säkert en månad. När hände det i Sverige senast måntro? Vår pool har även gått tillbaka från grönt till blått, så snart kan man bada igen. WEHO.
 
Morgonen idag gick i en dimma. Hann knappt vakna innan jag gick och la mig igen. Fixade frukost, lunch och körde till skolbussen. Sedan dök jag direkt ner i sängen. Om man ändå kunde göra det varje dag. Hann även med att tvätta lite kläder, handla mat, samt gå på hundpromenad. Inte helt illa pinkat ändå. 
 
Nu till den allra bästa nyheten som jag sparat till sist. Jag ska få ny bil! Min lilla Volkswagen har tydligen gjort sitt och istället ska jag nu få leva upp till den svenska normen. Volvo, villa, hund och två barn. Fick bilden nedan av min värdpappa som berättade för mig att jag nu mera kommer kunna flyga ungarna till bussen. Väldans praktiskt. Så där har ni bilen, fast min kommer vara vit.
 
 
 


Kommentarer
Mikaela

Hur kunde det regna hos er men inte hos oss? Bor vi så långt ifrån varandra? :D

Svar: Haha ja du, jag vet inte. Men det kom ett litet skyfall på två minuter som vattnade gräsmattorna lite iallafall. Och höjde luftfuktigheten så det känns som Thailand :D
Alexandra Löfgren

2012-07-17 @ 02:59:14
URL: http://mikaelastahlen.blogg.se/
Sandra

Hejsan! Jag har läst din blogg sen du åkte till USA och följer den fortfarande. Det är så kul att läsa om ditt liv som au pair i USA! :) Jag ska själv åka som au pair med Cultural Care till hösten/vintern. Jag har bara en fråga till dig. Hur är det med mobil där borta? Jag ska nämligen beställa en iPhone 4s eftersom min andra mobil är trasig. Jag ska ha med Halebop abonnemang i 24månader. Undrar bara hur det blir med betalning osv. när man är i USA och allt det där. Du kanske vet? :)

JÄTTEJÄTTEJÄTTE Tacksam för svar!
//// Sandra

Svar: Hej! Vad kul att höra. Jag tog med mig min Iphone 4 från Sverige och den funkar galant förutom att man får långsamt internet. 3G-nätet funkar nämligen inte på icke amerikanska Iphonar. Hade jag varit du hade jag köpt den ouppbunden istället, eftersom du kommer få betala dubbla telefonräkningar annars. Vet en som fick betala nästan 4000 kronor för att säga upp sitt abonnemang innan hon åkte hit. Så, det är mitt tips till dig! Haha. Hoppas du blev klokare.
Alexandra Löfgren

2012-07-17 @ 17:40:52
URL: http://sandraida.blogg.se
Sandra

Okej. När du köpte din iPhone 4, köpte du den i Sverige och köpte du den med abonnemang eller kontant? Jag har nämligen inte råd att köpa iPhonen kontant eftersom den är dyr osv. Vad menar du med ouppbunden? Jag måste ju vara bunden till Halebop om jag köper iPhone 4s :) // Sandra

Svar: Jag köpte min i Sverige ja. Jag köpte den utan abonnemang. Tänker bara att om du köper den med abonnemang och sedan åker till USA kommer du behöva betala för ett abonnemang som du inte kan använda. Dessutom blir väl telefonen låst till Halebop i så fall (?) och då kan du ju inte byta till ett amerikanskt förrän du betalat av ditt svenska. Vilket kommer bli dyrt. Tycker du ska ringa till Halebop och kolla vad som gäller :)
Alexandra Löfgren

2012-07-19 @ 19:53:51
URL: http://sandraida.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0