The Vineyard

Tisdagen på Vineyarden spenderades till största delen på stranden med ungarna. Började inte förrän tolv, då jag åkte för att hämta upp mina ungar och deras två kusiner. Körde direkt till State Beach där vi spenderade större delen av dagen. Smart ass jag tyckte att solkrämen hjälpte bäst när den låg i väskan, så jag fick gömma mina axlar dagen efter om man säger så. 
 
Tillbaka i huset passade jag ungarna tillsammans med kusinernas mamma, medans mormorn lagade middag. Blev så sjukt bortskämd med maten där nere. Funderar på att anställa henne som kock. När jag ätit upp åkte jag och hämtade upp Nicole som skulle spendera natten hos mig. Vi kollade på några Gossip Girl-avsnitt innan vi somnade. 
 
På onsdag morgon lyckades Nicole på något vis kravla sig ur sängen i samma veva som jag skulle köra ungarna till campet, så hon åkte med i bilen. Under tiden ungarna var där åkte vi vidare till South Beach, som bara låg 5 minuter bort. Hade hört att det skulle vara en jättefin strand. Det var det väl också, men  just då var  kallt och blåsigt och bara allmänt bedrövligt, så vi låg mest bara under en handduk och gömde oss för sanden som flög överallt. Ändå dröste det sand ur håret i flera dagar.
 
På kvällen var tanken att vi skulle åka till Menemsha för att kolla på solnedgången, men istället blev vi inbjudna på middag hos kusinerna. Mat går före solnedgång, alla gånger. När natten kom smygande hoppade jag och Nikkan in i bilen igen för att köra hem henne. GISSA VAD SOM HÄNDER DÅ? Jag blir för första gången i hela mitt liv stoppad av en polis. Mitt hjärta hoppade ur kroppen kan jag säga er. Tydligen hade jag missat en hastighetsskylt och körde alldeles för fort. Nicole bara skrattade, medans jag ville lägga mig på marken och självdö. Såg framför mig hur mitt körkort skulle ryka mitt framför ögonen, men farbror blå var snäll och förstående för den stackars lilla svenska, blonda au pairen. Körde där ifrån med både körkort och pengar i behåll. Samt 5 mph under hastighetsgränsen.
 
På torsdagen skulle jag egentligen jobbat hela dagen, men min värdmammas möte blev inställt så jag lämnade Vineyarden redan klockan 9 på morgonen. Var hemma några timmar senare och dök direkt ner i poolen. Havet här är fortfarande för kallt för mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0