Martha's Vineyard

Idag spenderade jag min första heldag på ön och ungarna sin första dag på campet. Vaknade upp vid 7 imorse och drog på mig kläder för att gå ner och hjälpa mormorn med att ta fram frukostar och packa väskor. Vid 8-tiden tryckte vi in oss i två bilar för att köra på tåg hem till ungarnas kusiner. Där ifrån fortsatte vårt tåg, nu med tre bilar, till farm campet där allihop ska spendera några timmar per dag denna veckan. 
 
Efter detta oerhört oansträngande arbete blev jag ledig för resten av dagen. Det visste jag dock inte då, utan det blev inte bestämt förrän fram emot eftermiddagen. Åkte med mormorn till ett gammalt flygfält där vi tog alla fyra hundar på en 45 minuters lång promenad. Sedan visade hon min vägen till en av Vineyardens största städer, Oak Bluffs. Åkte runt i några minuter innan jag hittade en parkering som tillät mig stå på samma ställe i längre än 15 minuter och sedan gav jag mig an vad som tydligen var "den stora shoppinggatan" i staden. Ta Newbury Street och dela den i 15 delar. Sedan byter ni ut Zara, H&M, Aldo, Forever 21 osv, mot helt okända affärer. Där har ni lilla Circuit Avenue. 
 
Tog mig inte många minuter innan jag beslutade mig för att gå tillbaka till bilen och åka på upptäcktsfärd istället. Hittade en raklång väg som gick längs havet, vilket kändes perfekt för ett lokalsinne som mitt. No way att man inte kan hitta tillbaka om man skulle vilja vända liksom. Efter ett tag dök det upp skyltar som pekade mot Edgartown, vilket är en annan stor stad här. Beslutade mig för att följa dom och vipps var jag framme. Även denna stad bestod i princip utav en gata och medelåldern höjdes med ett antal tiotal år jämfört med vart jag var innan. 
 
Efter att ha dödat ännu lite mer tid tog jag bilen till Aquinnah och Nicole. Hur perfekt att ha en vän som är här samtidigt som mig? Hängde hos henne lite innan vi körde hem till mig för en liten rundtur. Bor i min värdmammas föräldrars hus när vi är här och det är inte dåligt flashigt med sin havsutsikt från takterassen. Fick till och med eget badrum.
 
Min värdmormor bjöd på fika och sedan bar det av tillbaka till Oak Bluffs. Gick längs med gatan och slog oss ner på en restaurang där jag beställde in sushi. Ytterligare några timmar flög förbi innan det var dags att skjutsa Nicole hem. Dessvärre bor vi inte närmare än en halvtimma ifrån varann, så jag fick en härlig körning i den kolsvarta skogen. Perfekt när jag är töntig och mörkrädd. Men jag kom minsann både fram och tillbaka med både mig och bilen i behåll. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0