MIAMI BEACH - Day 1

I torsdags eftermiddag åkte jag och mina väskor mot Boston Logan airport. Efter att jag lyckats åka till fel gate och sedan på gående fot tagit mig rätt, hittade jag mina vänner och checkade in. Lite innan 7 lyfte planet och tre timmar senare landade vi i Fort Lauderdale, där fick beskåda fetaste åskovädret. Rampen från planet in till flygplatsen var avstängd på grund av alla blixtar, så vi var fast i ytterligare 45 minuter innan dom släppte av oss. Utanför hittade vi en taxi som tog oss till hostellet. Efter ett x antal felkörningar och nästan $100 fattigare kom vi fram. Lagom till slutsekundrarna av Miami Heats finalmatch, som visades på storbilds TV i lobbyn. Stämningen var mer än galen. 

Efter att vi fått nycklarna gick vi direkt upp till vårt rum för att göra oss iordning. Där träffade vi våra room mates från Australien. Två jättetrevliga tjejer. När sminket var på och kläderna bytta tog vi en taxi till nattklubben LIV. Där mötte vi upp en promoter som tog oss före hela kön. Klubben var jättehäftig. Enorm och fullproppad med folk. Dansade, dansade och dansade, tills vi slutade upp på scenen bredvid DJ:n med värkande fötter.

Några timmar efter att solen gått upp blev vi bjudna på pizza, köpt med ett platinumkort. Kändes himla bra tills pizzabudet dök upp och det visade sig att halva pizzan var bränd. Efter lite klagomål fick vi dock en ny, som vi skänkte till hotellvärden. Sedan bar det av hemåt för några ynka timmars sömn. 


Fix på rummet


VIP-bord på LIV




Nicole, jag och Mikaela


Emma och DJ:n


Random, Emma, Nicole, jag och Mikaela


Emma, Nicole, jag, promotern och Mikaela


Emma och platinumkortet


Emma och jag i väntan på taxin hem


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0