Iphone

Fick en fråga om hur det fungerar med Iphone i USA. Jag tog med min svenska hit och den fungerar. Så länge din telefon inte är operatörlåst ska det inte vara några problem. Däremot funkar inte 3G-nätet på utländska telefoner här av någon kass anledning, så man har något som heter Edge istället. Och det är lååååååångsamt. Vid vissa tillfällen överjävligt långsamt. Vet att jag fick det i Sverige ibland när det var dålig täckning.
-
En annan konstig grej är att alla operatörer inte använder sig av simkort. Du kan tex inte ha Verizon på en svensk Iphone, då dom kör med någon programvaregrej istället. Men T-Mobile och AT&T vet jag funkar. Själv har jag T-Mobile och betalar $50 i månaden för obegränsat allt. Ingen bindningstid, utan det är som ett kontantkort man tankar på varje månad. Finns att köpa i mataffärer osv om man inte orkar åka till en T-Mobile Store varje månad. Dom har även billigare alternativ, men då är det inte obegränsat.
-
En sista liten sak som kan vara bra att keep in mind, vare sig du har Iphone eller ej, är att både den som ringer/smsar OCH den som tar emot samtalet/smset betalar. Så har du inga pengar på telefonen är du okontaktbar. Smart affärsidé, men hur idiotiskt?
-



Kommentarer
Jennifer.Z

Glömde nog skriva mitt namn på frågan men det var iaf jag som frågade och tack så mycket för svaret! Förstod dock inte det sista om vem som betalar när man ringer osv men det gör inte så mycket :).

2012-03-18 @ 15:57:37
lofgren.blogg.se

Inga problem! Ska du också åka som au pair? Haha, både du och den du ringer till betalar för samtalet. Inte bara den som ringer.

2012-03-19 @ 01:14:08
URL: http://lofgren.blogg.se/
Jennifer

Ja jag e i matcningsprocessen nu så jag väntar som en galning :) Vet inte hur det fungerar men har en kompis som bor i Boston och hennes kompis ska hem när jag vill åka och deras familj behöver en ny au pair då, så jag jag kanske hamnar där :)



Jaha, haha okej! Konstig grej :D

2012-03-19 @ 22:30:16
lofgren.blogg.se

Åh, vad roligt! Jag tror CC kan fixa så du hamnar där och båda vill det :) Var i Boston är det?

2012-03-21 @ 14:35:33
URL: http://lofgren.blogg.se/
Anonym

Får hoppas på det! Det lät som en bra familj! Hm, vet inte riktigt vad det hette, men hon sa att det låg jättenära Harvard :)

2012-03-21 @ 17:31:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0