March 9

Blev tutad på två gånger idag och fick fingret en. WEHO. Fick första tuten när en bil försökte köra om mig på vänster sida när jag svängde till vänster och var halvvägs över. Alltså..? Tut nummer två fick jag när bilen bakom tyckte jag körde för långsamt. Där ser du mamma, jag kör inte alltid för fort. Fingret kom upp när en bil som skulle köra på highwayen tyckte att jag skulle gå upp i rök för att han skulle kunna köra på. Se dig för och läs på skyltarna istället. Då vet du att du ska lämna företräde för mig när jag har bilar åt alla håll och inte kan flytta på mig.
-
Köpte nya lakan till min säng tidigare och bäddade precis klart. Har letat lite väl löjligt mycket efter något fint. Åkte förbi butiken i ghetto-Brockton, som min värdpappa tipsade om, för att kolla vad dom hade. Hittade ingenting. Åkte förbi en annan butik på vägen som hette Bedding-någonting, så jag svängde in där med. I detta landet bäddar man inte som normala människor, utan man använder sig av sådana där lakan man trär om madrassen, sedan har man ännu ett till lakan ovanpå det som används som täcke och ovanpå det kommer det riktiga täcket. Därför är det ASSVÅRT att hitta ett set med påslakan och örngott. Finns mest bara set med lakanen och två örngott.
-
När jag letat runt tillräckligt länge i butiken för att inse att jag inte hittade några grabbade jag tag i en som jobbade där. Hon var astrevlig, och inte sådär "hi, how are you? (I'm asking even though I don't care)"-låtsastrevlig. Visade mig hela affären och på datorn där det fanns massa mer som man kunde beställa. Sedan predikade hon om att jag skulle vara försiktig i det här landet, berättade att hon alltid har velat åka till Sverige och sa att jag var lik hennes dotter, fast mer lik hennes dotter än var hennes dotter var. Behövde jag en mamma att prata med var det bara att svänga förbi där. Haha, hur mysko låter inte det nu då. Men det var faktiskt inte så konstigt i sammanhanget.
-
Efter min lilla tur borta i Brockton åkte jag vidare till IKEA för att kolla på påslakan en sista gång. Det enda fina var såklart slut i den sizen min säng har. Vidare till Target för att lämna tillbaka två kuddar och när jag väl var där kollade jag på deras sängkläder också. Åkte där ifrån med ett set lakan+lakan+örngott+örngott i lila och påslakan+örngott i vitt. Det blev ganska bra ändå. Skönt att det är gjort, så jag inte gör det till ett livsprojekt.
-
På vägen till Rachels skola svängde jag förbi ett Starbucks som jag upptäckte för bara några dagar sedan. Det var jättemycket finare och större än det andra som ligger nära. Måste ha kört förbi detta minst 10 gånger, men jag har tydligen inget vidvinkelseende när allt är nytt. Man upptäcker nya grejer hela tiden.
-
När det blev eftermiddag hoppade vi in i bilen allihopa för att åka till Bens fotbollsmatch i Bridgewater. Lät ungarna spela på min iphone hela vägen och lagom till att vi kommer dit dör mitt batteri. Perfekt när jag är 40 minuter från min laddare och ska träffa folk på kvällen. Bara att köra tillbaka. För att sedan köra tillbaka igen, då restaurangen vi skulle fira Rachel på också låg i Bridgewater.
-
Åkte från restaurangen någon gång runt 8 och träffade Amanda i Braintree. Sörjde att vågen börjat gå åt fel håll med att käka en cheesecake. Hade varit gött med lite träningsmotivation här borta. Då kunde jag käkat cheesecakes varje dag.
-
Imorgon ska jag till Boston och sedan hem till Linda för att laga middag. Om jag förstått det hela rätt.
-
image description
Nya sängen
-
image description
Nya soffan
-
image description
Nya favoritplatsen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0