Wednesday

Imorse skulle min värdmamma med Rachel till doktorn, så jag slutade direkt efter frukosten. Tog en powerwalk runt området medans tvätten låg i maskinen, och pratade med mamma på Skype samtidigt. Sedan åkte jag till en bankomat för att ta ut mina skulder från Targetkortet och ge till min värdmamma, samt ta ut halva min veckolön. Har en teori om att jag kan hålla bättre i pengarna om jag har kontanter. Spendera hälften, spara hälften. Parkerar vid bankomaten och kliver ur bilen. När jag håller på att ta ut pengarna ställer sig 3 bilar på kö efter mig. Inser att ja, jag GICK igenom en drive in-bankomat.
-
Ben gick bara halvdag i skolan idag, så han och hans kompis kom hem lagom till lunch. Stekte lite pannkakor och sedan gick dom ut och spelade football. Rachel var på playdate hos en vän, så henne såg jag inte röken av förrän jag hämtade upp henne vid halv 4. Åkte hem och målade lite teckningar innan middagen. En himla fin regnbåge gjorde jag. Längre än så sträcker sig inte mina kunskaper på den fronten. Målar som en treåring. Ben tyckte dock att det var en väldigt fin regnbåge.
-
Sedan satte jag dom framför TVn och lät dom kolla klart på Scoby Doo medans jag lagade tacos. Denna gången med kycklingköttfärssås eftersom den vanliga inte duger för damen i huset. Smakade inte alls så galet som jag trodde, men detta la sig dessvärre inte heller vidare bra i Rachels mun. Vad ger man en unge som har bestämt sig för att inte gilla varken kött, fisk eller kyckling?
-
Nu ska jag återgå till Gossip Girl och käka lite djungelvrål för att kompensera powerwalken.
-
image description
Fick detta Pina Colada-doftande ljus av min värdmamma när hon kom hem från Karibien i söndags. Luktar asgott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0