March 26

image description
-
Idag blev det inte mycket roligare än en bild på mina dojjor. Tagen under danslektionen. Speglar min otroligt ospännande dag bra tycker jag. Ändå lyckas jag vara dödare som en torkad torsk. Efter att jag släppt av Rach i skolan åkte jag och handlade mat. Min saknade dansk Nadja kom hem igår, efter 3 veckor i Italien, så vi pratade i telefon i nästan två timmar. Tänk vad man kan hinna med när man glider runt i en mataffär. Sedan åkte jag hem och åt lunch med mamma och pappa över Skype. Eller ja, jag åt. Dom tittade på. Hade tänkt sova lite också, men tiden gick för fort.
-
Åkte tillbaka till Rachels skola, plockade upp henne och körde vidare till dansen. Tankade på vägen och insåg att jag nu mera har koll på läget på bensinstationerna. Bam, bam, bam, så var det klart. Rachel har också lärt sig hur man gör efter alla gånger hon varit med mig. Min 5-åriga unge kan alltså mer än vad jag kunde när jag fyllde 19...
-
Efter dansen åkte vi hem och käkade snabbsnacks innan jag släppte av henne hos våran granne. Ben och hans vän började med tennis idag, så jag var tvungen att hämta dom i skolan för att hinna i tid. Helt plötsligt blev måndagar hetsigaste dagen i veckan. Men alltså, jag klagar verkligen inte. Det är kul att köra bil och man hittar alltid något att roa sig med på diverse träningar. Båda två var glada efteråt och ingen ville slita sig från tennisbollarna. Tur för mig att värdmamma gett mig pengar till chips. Fantastiskt lockbete.
-
Väl hemma kom jag på mig själv med att alltid laga samma mat på måndagar. Chicken nuggets till den ena, och hamburgare till den andra. Till detta vill dom alltid ha äckligaste potatisarna. Friterade potatissmileyhuvuden. Tugga och svälj Alex. Kanske vore en bra idé att bryta den traditionen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0