March 29

Haha, alltså. Rachel bad mig titta till henne innan jag gick och la mig idag. Samma sekund som jag öppnar dörren till hennes rum börjar hunden skälla som en galning. Väckte hela huset. Diskret tilltittning. Ja, Emerson. Jag är en galen yxmördare.
-
Nu är det bestämt att det blir Chicago tre dagar i mitten av juni. Hur många vi blir och vart vi ska bo är en annan femma. Men åka ska vi. Tar gärna emot tips på vad som är värt att se och göra där borta. Jag och Nicole bestämde även att vi ska gå och se en Boston Celtics-match i april. Amerikansk basket. Köpte biljetter till sämsta platserna, så jag ska köpa en kikare. Garvade åt det i en kvart förut.
-
Imorgon kommer antagligen Julie över på frukost och power walk. Min nya taktik. Tar hit folk som får dra mig ut ur huset. Ska försöka hinna med att åka förbi Marshalls för att köpa mjölkchoklad också, efter att jag lämnat i skolan. Har hittat en som faktiskt smakar HELT OK. Iallafall för sådana som mig, vars smaklökar ändrats något radikalt senaste tiden. Tyckte inte om choklad för två månader sedan.
-
Fram emot kvällen lutar det åt Target och Starbucks med Klaudia. Himla praktiskt att dom ligger på samma ställe tycker jag. Himla opraktiskt däremot att det är världens omysigaste Starbucks. Lite skolmatsal över det hela. Hoppas på att hitta ett par löjligt billiga sovshorts på Target, och förhoppningsvis inget mer bortsett från kaffet. Köper alltid med mig massa skit när jag är där. Svårt att låta bli när det knappt kostar någonting.
-
image description
Lellekatten
-
image description
Evil Eye Contest


Kommentarer
Emma

Chicago är underbart, speciellt på sommaren. Beror lite på vad ni vill göra. Navy Pier är nästan ett måste för turister, samma gäller Millenium Park och "The bean". Annars rekommenderar jag att bara gå runt och se vart ni hamnar. Jag kommer vara där då om ni skulle vilja ha en guide eller nått :)

2012-03-30 @ 10:01:15
URL: http://nilima.blogg.se/
lofgren.blogg.se

Okej, ska kolla upp detta. Tack så mycket! Nej, vad roligt. Gärna :) Kommer du förbi här också?

2012-03-30 @ 16:14:19
URL: http://lofgren.blogg.se/
Emma

Nej tyvärr inte :( Ville jätte gärna men hade inte råd. Tips om boende också, bo inte på södra sidan av stan. Tyvärr är Chicago väldigt segregerat och att vara vit på den sidan av stan är inte alltid att rekommendera :/ Skulle inte heller säga att bo ute typ vid flgplatsen är idealt heller, det tar en stund in därifrån. Hostel vet jag att det finns ett par nere i the loop som säkerligen är helt okej :)

2012-03-30 @ 18:01:55
URL: http://nilima.blogg.se/
Anna

Håller med om de tidigare tipsen plus sears/willis tower, shedd's aquarium och magnificent mile när det kommer till shopping ;) passa även på att gå längs vattnet från Navy Pier till stan igen när det är mörkt, sjukt fin utsikt!

2012-03-31 @ 04:44:36
URL: http://annakarolinaj.blogg.se/
lofgren.blogg.se

Emma: Okej, vad synd. Men det hade varit kul om vi hann ses något i Chicago iallafall! En liten guidning hade inte varit fel. Har kollat på ett hostel som hette någonting med Loop. Ligger mitt i smeten som det ser ut på kartan. Ska du göra något speciellt i Chicago?



Anna: Åh, tack så mycket! Bor du där?

2012-03-31 @ 07:37:30
URL: http://lofgren.blogg.se/
Emma

Bor ni nere i the Loop, vilket bara är ett annat ord för mitt nere i stan, är det gångavstånd till nästan allt. Så länge man inte är en amerikanare då ;)

Min syster bor i Chicago så jag spenderar hela sommrarna där och passar hennes barn.

2012-03-31 @ 09:44:28
URL: http://nilima.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0