Kiss 108

Igår morse kom Linda och hennes vänner och plockade upp mig här hemma. Två tyskar och en sydafrikan var med i bilen. Måste tillägga att när jag tänker afrikan så tänker jag afro. Precis som jag tänkte att min väns släkt (som bor i Afrika) bodde i hyddor. Haha. Så fel man kan ha. Skyller mina fördommar på dagens TV. Sydafrikanskan såg ut som vilken europé som helst, med svart hår. Och min väns släkt bor inte i hyddor.
-
Vi kom fram till Comcast Center, amfiteatern där konserten hölls, efter bara 25 minuter. Gick även fruktansvärt smidigt att hitta parkeringsplats. Vi som oroat oss för att vi skulle behöva parkera jättelångt bort. Gratis var det också. Kön in till konserten var där emot närmare 200 meter lång, så det tog sin tid. Men ingen skada skedd då det var runt 25 grader varmt och strålande sol.
-
Väl inne tog vi oss upp till gräsmattan där vi hade våra platser. Hade varit sämsta platserna om det regnat, men en dag som igår var det fantastiskt. Lade upp alla filtar som var medtagna och slog oss ner. Jag hade tydligen lämnat hjärnan någon annanstans, då jag varken hade filt eller tjocktröja med mig. Men jag fick plats ändå. Efter några minuter hittade även Emma och Mikaela dit och daskade upp sin filt bredvid oss.
-
Efter någon timma började banden spela. Visst att det kanske inte är jätteparty att spela klockan två på dagen, men dom första artisterna var verkligen dåliga. Man skulle kunna säga att Kiss 108 är Bostons motsvarighet till NRJ hemma i Sverige. Radiopop och allt vad det kallas faller mig inte riktigt mina öron i smaken, även om det helt klart är lyssningsbart. Så jag hade väl inte alltför höga förhoppningar på det hela, men här sjöngs det till och med utanför tonarten. Speciellt artist nummer två. Undrar vad hon hade tagit. Pinsamt dåligt på en så stor konsert som denna.
-
Dagen rullade på och folk grillades mer och mer i solen. Solkräm hade där emot jag lyckats få med mig, så jag och mitt svennepigment klarade oss oerhört lindrigt. Tillskillnad från tantan framför oss, som gick från vit, till rosa, till klarröd.
-
Vid 7-tiden började det mörkna på himlen och jag frös mer och mer, samtidigt som banden blev bättre och bättre. Flo Rida gick på vid halv 9 och han var helt klart bäst. Dansade tills benen värkte. Även Gym class heroes, Dev och Adam Lambert höll hög klass. Enrique Iglesias lämnar jag utan åsikt. Sedan var det ett tiotal fler artister som var uppe, men jag hade löjligt dålig koll. Kunde ungefär en låt av varje.
-
När Gym Class Heroes gick av stormade alla tusentals människor ut genom portarna. Insåg att största problemet var lämnat till sist. Komma ut från parkeringen. Mikaela lyckades jättebra med att tränga sig förbi ett par bilar, men sedan hände det töntigaste jag varit med om i hela mitt liv. Hon råkar blocka två megabilar samtidigt som hon ska försöker komma in i kön. Får ett fuck you rakt upp i ansiktet innan två FEMTIOÅRIGA fjortisar hoppar ur bilarna och ställer sig framför vår bil, för att dom ska kunna köra före. Mikaela tutade och körde, men dom hade lämnat 40 år av uppväxt någon annanstans och rörde sig inte ur fläcken. Istället ställde dom sig och dansade. Tyckte så synd om deras barn. Inte nog med detta. När vi kommit ut från parkeringen åkte vi till macken bredvid för att tanka. Då här självklart dom som hade så himla himla bråttom också stannat till där. Får några fuck you:n skrikta efter oss, samtidigt som vi rullade där ifrån. Ett x antal smällar i ansiktet skulle dom ha. Dags att vakna upp.
-
Åkte vidare hem till mig där vi satt och pratade ett bra tag innan vi somnade. Jag som haft mina föräldrar här har knappt träffat några vänner på över två veckor. Skönt att vara tillbaka på banan. Drog ut bäddsoffan, för att slippa ligga korv med bröd i sängen, innan vi somnade alla tre.
-
image description
Hela gänget på gräsmattan
-
image description
Lite publik


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0