Pool's Open

Idag dök jag i poolen för första gången! Höll på att avlida för det var så skönt. Hela fyra meter djup är den på det djupaste. Med trampolin och rutchkana. Här ska det minsann badas hela sommaren lång.
-
När vi vaknade imorse satte vi oss ute på altanen och käkade frukost. Sedan dröjde det inte länge innan kläderna flög av och bikinisarna på. Poolen har varit jättesmutsig sedan den öppnades och jag har sett det som en utmärkt ursäkt för att slippa hoppa i vad jag trott varit ett isbad. Men igår kom vår nya poolkille och städade, så idag fanns det inte längre några undanflykter. Tur var väl det, för luften bjöd på hela hela 27 graders värme och poolen var inte mycket sämre på sina 21 grader.
-
Låg och stekte på varsin madrass till musik från klockan 11 till att den nästan hann slå 5. Ibland är au pair-livet inte mycket att klaga på. Speciellt inte när det är helg och fint väder. Emellanåt sprang vi runt och klappade på valpen också, som försökte gömma sig i skuggan. Hon är svår att motstå, den lille.
-
Framåt eftermiddagen åkte Mikaela och Emma här ifrån och jag gjorde mig iordning för en middag med Julie. Sedan åkte vi tillsammans hem till våran LCC för au pair-möte. Kan inte säga att det var mycket till möte, då jag mest bara åt jordgubbar och kladdkaka. Men måste man gå, så måste man.
-
-
-
image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0